Ehitusmaterjalide tootja Sakret OÜ aastakäive oli mullu auditeerimata andmetel üle 33 miljoni krooni, mis tähendab, et firma ei läinud turu üldise kukkumisega kaasa.
Sakreti peadirektori Andris Vanagsi sõnul õnnestus Sakretil vaatamata turu üldisele langusele säilitada mullu 2007. aasta käive ning kasvatada oma turuosa Eestis. „Võrreldes 2007. aastaga, mis oli ehitussektori ning -materjalitootjate jaoks kuldaeg, õnnestus meil oma müügimaht säilitada, kuigi turg kukkus drastiliselt. Näiteks novembrikuu mittemetalsete ehitusmaterjalide müük langes aastases võrdluses 40% ja turg langeb tänavu veelgi,“ prognoosib Vanags.
Stabiilset taset aitas Sakretil hoida eksport Skandinaaviasse. Kui 2007. aastal oli Sakreti müük Skandinaavia turgudel sümboolne, siis mullu ületas müük 8 miljoni krooni piiri. Vanagsi sõnul müüb Sakreti Mäo tehas oma toodangut veel Lätti ja Leetu, kokku läheb ekspordiks 50% tehases toodetud ehitusmaterjalist.
Vanagsi kinnitusel on Sakreti selle aasta eesmärk laiendada ekspordigeograafiat ning jõuda oma toodetega Venemaa ja Ukraina turule. Lisaks plaanib ettevõte kasvatada turuosa ja suurendada müüki nii kodu- kui välisturgudel.
Seotud lood
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.