Skanska EMV teatas hiljuti, et loobub pärast töös olevate projektide lõpetamist teedeehitusest ega osale enam hangetel. Konkurendid leiavad, et tegemist oli õige otsusega.
Aspi AS juhatuse esimees Margus Vaim kinnitas ehitusuudised.net-ile, et olukord teedeehitusturul pole kiita ning riigipoolsetele rahalistele vahenditele loota ei saa, sest pole kindel, mis ajahetkel projektid töösse lähevad. „Meid on turul endiselt liiga palju, isegi pärast Skanska lahkumist. Ja see survestab tugevalt ka hindu,“ rääkis Vaim.
„Skanska kontserni jaoks oli see loogiline samm, sest turg on liiga väike,“ avaldab oma arvamust tänase Ärielu veergudel ASi Tref juhataja Andres Gailit. Asi Talter juhatuse esimees Sven Pertens leiab, et Skanskal oli otsust teha kerge, sest neil oli teedeehituses ainult 40 inimest.
Teedeehitajate arvates ei tohiks riik kokku hoida infrastruktuuri investeeringute pealt ja peaks raskel ajal ettevõtlust turgutama. Konkurents teedeehituses on endiselt liiga suur ja objektide pakkumine 15-20 protsenti alla omahinna on muutunud tavapäraseks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.