Skanska EMV loobub pärast töös olevate projektide lõpetamist teedeehitusest, ega kavatse enam osaleda ka ühelgi selle valdkonna hankel.
Endiselt jätkab ettevõte spetsiifiliste insenertehniliste tööde, nagu sillaehitus ja vaiatööd, teostamist.
Skanska EMV juhatuse esimehe Olle Hormi hinnangul ei ole teede ehitamine tänases Eestis ettevõtte jaoks majanduslikult mõistlik. „Tegemist on selgelt ärilise otsusega – arvestades üldist majanduskeskkonda ning hinnates turuperspektiive, ei ole tavapärase teedeehitusega lähiaastatel võimalik positiivseid tulemusi saavutada,“ selgitas Horm, kelle sõnul keskendub ettevõte tulevikus spetsiifilisematele insenertehnilistele töödele. „Arendame oma tugevaid külgi edasi ning keskendume selles valdkonnas edaspidi just sillaehitusele ja vaiatöödele,“ lisas Horm.
Käimasolevad teedeehituse projektid viiakse lõpuni, misjärel lõpetatakse otseselt teedeehitusega tegelenud ettevõtte osa tegevus. Tervest tegevussuunast loobumisega seoses koondab ettevõte lähikuudel kokku 42 inimest ehk ligikaudu kümnendiku kogu ehitusfirma tänasest töötajaskonnast.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Skanska EMV viimaste aastate suuremate teedeehitusprojektide hulka kuuluvad Tartu maantee, Piibe maantee ja Rakvere-Sõmeru tee rekonstrueerimine, Sõpruse puiestee ja Vilde tee ristmiku ning Tartu maantee ehitus Tallinnas, Peterburi tee ehituse peatöövõtt.
Seotud lood
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta eeldatud kandvuse ja stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas väga laialdaselt kasutatavaks pinnaseparandusmeetodiks on killustiksammaste rajamine. See tehnoloogia võimaldab oluliselt parandada pinnase mehaanilisi omadusi ulatuslike väljakaevamisteta või kiirendada konstruktsioonide alla jääva pinnaste tihenemist.