BLRT Gruppi kuuluv ettevõte Marketex sõlmis lepingu metrootunneli ehitamiseks Stockholmi linnas, 300 meetri pikkune tunneli osa ehitatakse Mälari järve vee alla, vahendab Postimees.
Tunnel ehitatakse kolmest 107 meetri pikkusest, 20 meetri laiusest ja 10 meetri kõrgusest metallkonstruktsioonist. Iga neist kaalub 800 tonni. Metallkonstruktsioone planeeritakse valmistada ASi BLRT Grupp tsehhis, mis on varustatud vettelaskmise mehhanismiga.
Marketexi jaoks tähendab see tellimus suuremaid võimalusi konkureerimaks Põhjamaade infrastruktuuride ehitamise turgudel.
Ehituse peatöövõtja on kahe suurima Lääne-Euroopa ehitusfirma ZÜBLIN ja Pihl&Son ühendus JV Söderströmstunneln HB.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tunneli projekteeris maailmaliider disainialases nõustamises COWI.
Projekti kogumaksumus on ligi 150 miljonit Eesti krooni.
Seotud lood
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta eeldatud kandvuse ja stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas väga laialdaselt kasutatavaks pinnaseparandusmeetodiks on killustiksammaste rajamine. See tehnoloogia võimaldab oluliselt parandada pinnase mehaanilisi omadusi ulatuslike väljakaevamisteta või kiirendada konstruktsioonide alla jääva pinnaste tihenemist.