30. oktoobril avatakse Vakra Vana-Pääsküla bussipeatuse piirkonnas fooriobjekt.
Tallinna abilinnapea Jaanus Mutli sõnul hakkavad foorid reguleerima busside tagasipöörde kohta Pärnu maantee linnast väljuval suunal ning jalakäijate ülekäigurada, mille rajamise eesmärk seisneb eelkõige jalakäijate liiklemisturvalisuse, kuid kindlasti ka üldise liiklusohutuse tõstmises antud piirkonnas.
„Olgem ausad, nimetatud fooriobjekti valmimist ootasid kõik ümberkaudsed elanikud juba pikisilmi, sest nüüdsest on tõsiselt liiklusohtlik Pärnu maantee ületuskoht muudetud jalakäijate jaoks märkimisväärselt turvalisemaks, sest enam ei pea teed ületav linnakodanik hirmunult mõtlema, kas ta ikka jõuab liiklustihedast Pärnu maanteest tervena üle,“ lisas Mutli. „Sellest võidavad kindlasti ka autojuhid, sest liiklust hakkab reguleerima valgusfoor.“
Nõmme linnaosa vanema Rainer Vakra sõnul on antud teelõigule rajatud valgusfoorid eelkõige abiks jalakäijatele, kes siiani pidid tee ületamiseks lootma autojuhtide vastutulelikkusele. „Fooridega reguleeritud ülekäigurada neljarealisel maanteel on jalakäijatele kordi turvalisem kui varasem lahendus. Samuti saavad pikad linnaliinibussid nüüd liiklusohtlikku olukorda tekitamata Statoili parklast linna suunal tagasipöörde sooritada,” selgitas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Vana-Pääsküla liiklussõlme rekonstrueerimine koos uue teemärgistuse rajamisega läks maksma 5,1 miljonit krooni. Fooride süsteemi ja muud liikluskorralduslikud vahendid ehitas AS Signaal.
Seotud lood
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.