Kui Danske Bank prognoosib sellel aastat
Eesti kinnisvaraturu kokkukukkumist, siis kuidas seletada seda, et jätkuvalt on
Eestis atraktiivseid kinnisvaraobjekte ja piirkondi, kus hinnatase on säilinud
või isegi tõusnud?
„Eestis on piisavalt head teoreetilist teadmist, kuid võib nappida praktilisest kogemusest, sest meie kinnisvaraturg on lihtsalt nii noor. Lihtsamalt seletades ei tasuks tervet Eestit ühte potti toppida ning ühe projekti alusel teha järeldust tervel kinnisvaraturul toimuva kohta. Ei tasu ka ühe kinnisvaraarendaja ebaõnnestumise korral oodata kõikide kinnisvara valdkonna firmade kokkukukkumist,“ rääkis järgmisel nädalal toimuvat kinnisvarakonverentsi korraldav MTÜ KinnisvaraMagnaadid.
Nende sõnul leidub palju kinnisvaraga tegelevaid inimesi, kes aktiivselt sõlmivad ostu-müügitehinguid ning on positiivselt meelestatud kinnisvaraturul praegu toimuva ning tuleviku suhtes.
Täna ei ole müügiedukuse põhjus see, et müüakse odavalt, vaid see, mida müüakse ja kes seda müüb. „Näiteks kultuuripealinnas Viljandis ei ole müügitehingute arv võrreldes eelmise aastaga vähenenud ning linnas napib valmis uuselamuid või kvaliteetselt renoveeritud arendusprojekte,“ kinnitas KinnisvaraMagnaadid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Leidmaks vastust sellele, mis Eesti kinnisvaraturul praegu toimub ja mis edasi hakkab saama, tuuakse võrdlusi USA kinnisvaraturul toimuvaga. Aga kas tõesti ca 300 miljoniga inimesega riigis kõik kaotavad, sest seda USA kinnisvara hindadest ju arvatakse. MTÜ KinnisvaraMagnaadid on kindel, et ei tohiks unustanud, et USA linnad on kõik erinevad kinnisvaraturud ja suurlinnade linnaosad võistlevad omavahel moodustades seeläbi veel eraldi kinnisvaraturud.
Savant Internationali tegevjuht Arnis Kakulis räägib kinnisvarakonverentsile teemal “Kinnisvaratsükli kogemus USA näitel“.
„Kinnisvara turustamine täna“ on teema 21. veebruarikinnisvarakonverentsil. Arutletakse, kas praegu on üldse kinnisvara mõtet reklaamida? Missugune kinnisvara läheb müügiks ja missugused turundusmeetodid töötavad ning mis on uued suunad kinnisvara turunduses? Diskussioonile toovad praktilise kogemuse ja teadmised Uus Maa Kinnisvarabüroo maakler Claire Pullinen ja Arco Vara Kinnisvarabüroo elamispindade juhataja Kersti Meri ning Ambient Marketingi projektijuht Priit Kallas, kes täiendab teemat uute võimalike turundussuundadega.
Kinnisvarakonverentsi „Investeering kinnisvarateadmistesse aitab ellu jääda muutlikus turuolukorras” idee autoriks on MTÜ KinnisvaraMagnaadid (KVM), kes ühendab paljusid kinnisvaraprofessionaale ja -üliõpilasi üle Eesti. KVM eesmärk on kinnisvarakonverentside, õppetubade jakoolituste korraldamine, Eestis pakutava kinnisvarahariduse taseme tõstmine ning kinnisvaraalastel võistlusel osalemine. Sellel aastal osaleb KVM korralduselkaks meeskonda Eestist Londoni oümpiapargi planeerimisel.
Seotud lood
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.