Käesoleva aasta jooksul Eesti
kinnisvaraturg oluliselt korrastub ning osades segmentides toimub ka
hinnakorrektsioon, kuid mingit kinnisvarakrahhi lähiaastail ei saabu, selgus
1Partner Kinnisvara poolt tänavu juunis Tallinna juhtivate kinnisvarabüroode
maaklerite seas läbi viidud küsitluses.
1Partner Kinnisvara uuris juunikuus paarikümne Tallinna kinnisvarabüroodes – lisaks 1Partner Kinnisvarale ka Uus Maa, Pindi Kinnisvara, ERI Kinnisvara – töötava kogenud maakleri arvamust kinnisvaraturu lähiaastate trendidest. 1Partner Kinnisvara turundusjuhi Ragnar Everesti sõnul oli küll ülevinud arvamus, et puuduliku infrastruktuuriga põllupealseid arendusi ja teatud osa vanematest korteritest on tabanud või tabamas hinnalangus, kuid piiratud pakkumisega sektorites, näiteks kesk- ja vanalinnas, võivad hinnad aasta lõpuks ka tõusta. “Üldiselt on maaklerid mõõdukalt optimistlikud ning mingit kinnisvarakrahhi lähiaastatel võimalikuks ei peeta,” lisas Everest.
Valdav enamus küsitletuist pidas Tallinna perspektiivseimaks tulevikupiirkonnaks praegust linna vaeslast Koplit. Ka olid maaklerid valdavalt ühel meelel, et kolme aasta pärast ehk aastal 2010 on Tallinna kinnisvarahinnad naaberpealinna Helsingi omadest endiselt madalamad. Jätkuvalt püsib enamusel maaklereist veendumus, et peale eurole üleminekut toimub Eestis kinnisvarahindade üleüldine tõus.
Järgmiseks nö kinnisvarahitiks ennustasid enamus vastanuid suvilaid. Everesti arvates on uuringutulemus loogiline jätk hetkeseisule, mil uus korter on viimastel aastatel soetatud, kuid korraliku maja ehitamine või ostmine käib üle jõu. “Nii saabki järgmiseks sammuks leida endale suvekodu, kus mõnusalt jalad seinale visata ning looduse keskel linnakärast puhata,” selgitas Everest.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.