Järve autokeskuse maaomanikud tahavad rajada
Viljandi maantee ja Pärnu maantee ristmiku äärde pilvelõhkujatega tulevikuasumi,
kus koduaiad ja jalgrattateed paiknevad seitsmenda korruse kõrgusel, kirjutas
Eesti Päevaleht.
Autokeskuste ala kavandanud arhitekti Meelis Pressi visiooni järgi tuleb keskuse kahele madalamale korrusele kuni 100 000-ruutmeetrine parkla, nii et nulltasand jääks Pärnu maanteega samale kõrgusele.
Parklate kohal laiuv ala on jagatud neljaks kvartaliks, mille vahel kulgevad jalakäijapassaažid. Et kogu liiklus jääb maa alla, lubab see keskväljakule paigutada purskkaevu ja välikohvikud. Jalgteede ääres kõrguvad kuni kuue-seitsmekorruselised hoonemassiivid, milles tegutsevad autokauplused ja muud ärid, bürood ning spordikeskused. Seitsmenda korruse kõrguselt on ehitised jalakäija- ja rattasildadega omavahel ühendatud.
Kinnistud asuvad logistiliselt soodsas kohas: kiviviske kaugusele jääb Pärnu maantee ja Viljandi maantee ristmik, naabruses paiknevate ühendusteede kaudu pääseb sadamatesse ja Peterburi. Linna arengukava järgi pikendatakse Viljandi maantee aastate pärast Mustamäele. “Tuleb transpordivoogude keskmes olevat maa-ala paremini kasutada,” ütles Uudla.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.