• ST
  • 11.09.19, 12:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Krimelte: veerandsada aastat tootmist ja tootearendust

Eesti ehitusvahtude ja silikoonide tootja Krimelte tähistab tänavu 25. juubeliaastat. Omas valdkonnas sõna otseses mõttes igal mandril tuntud ettevõte investeerib aastas umbes üks miljon eurot tootearendusse ning annab tööd üle maailma enam kui 400 töötajale, keda kutsutakse hellitavalt huntideks.
Krimelte: veerandsada aastat tootmist ja tootearendust
Algusaastail, mil Krimelte tehas Lasnamäel alles oma tegevust alustas, räägiti Eesti töötleva tööstuse osas palju sellest, et sellise ala ettevõtete ainus võimalus äri tegemiseks on teha alltöövõttu suurtele rahvusvahelistele klientidele. Krimelte on aga ehe näide, kuidas oma tootmise ja tootearendusega võib jõuda väga kaugele. 1994. aastal ehitusmaterjalide vahendusfirmana tööd alustanud ettevõte hakkas asutajate Jaan Puusaagi ja Jaanus Paeväli eestvedamisel juba neli aastat hiljem tootma ning oma kaubamärgi all müüma ehitusvahtu, millele on aastatega lisandunud hulk tooteid vuugitäiteainete, liimide ja niiskustõkkematerjalide näol.
„Tõepoolest, täna teeme pea poole oma mahust tooteid ka partnerite kaubamärkide all, kuid need on ikkagi meie enda arenduskeskuses välja töötatud tooted,” sõnab turundusdirektor Tiit Arro. „Me ei ole kindlasti allhankeäri, sest otsustame ise, milliseid tooteid soovime arendada, toota ja müüa. Kõik meie suuremad kliendid on meie partnerid ja ühiselt otsime teed lõpptarbija vajaduste rahuldamiseks.”
Kõik Krimelte tootmisüksused ja müügiettevõtted on koondatud Wolf Group’i brändi alla. Ettevõtte müügidirektor Piret Sauter kirjeldab Krimelte tegevust nagu pidevat jahti paremate ja edukamate toodete nimel. „Täna müüb Wolf Group enam kui 70 riiki maailmas, ambitsioon on müügimahtudes jätkuvalt kasvada. Suur turgude arv näitab, et oleme suutnud pakkuda sobilikke tootelahendusi väga erinevates piirkondades ja erinevatele tarbijatele.“
Tootejuhtimise osakonna juhataja Veigo Kallaste kinnitab, et tootearendus on ääretult oluline ja sinna panustatakse väga palju, umbes miljon eurot aastas. „Tähtis on, et tootearendusel oleks kindel fookus. On oluline näha kaugemale ja arendada tooteid, mida saame müüa nii täna kui ka homme. Meie Eestis ja Hispaanias asuvad rahvusvahelised arendusmeeskonnad teevad lisaks klientidele tihedat koostööd ka tooraine tarnijate, erialaliitude, teadusasutuste ja kõrgkoolidega,” räägib Veigo Kallaste. Grupi arenduskeskused asuvad lisaks Eestile ka Hispaanias.
Grupi juhtimine toimub Tallinnas asuvast peakontorist, aga koostööd tehakse partneritega üle maailma, näiteks pakendi- ja veebidisaini osas on kaasatud Hispaania disainibüroo ja digiagentuur.
Krimelte turundusdirektor Tiit Arro, müügidirektor Piret Sauter ja tootejuhtimise osakonna juhataja Veigo Kallaste
  • Krimelte turundusdirektor Tiit Arro, müügidirektor Piret Sauter ja tootejuhtimise osakonna juhataja Veigo Kallaste

Müüduim kaubamärk Penosil on turul juba 13 aastat

Täna on Krimelte peamine kaubamärk Penosil, mis sai välja töötatud aastal 2006 ja mille turuosa Eestis on omas sektoris hinnanguliselt ligi 40%. Samas – kuigi on tegu tuntud tootega, näitavad tarbijauuringud, et Eesti inimesed ei pea Penosili kohalikuks kaubamärgiks. „Arvatakse, et tegu on tugeva rahvusvahelise kaubamärgiga, kuid ei teata, et see on Eesti tootebränd. Tegelikult on enamik siinsel turul müüdavatest toodetest toodetud Eestis, nende seas 2015. aastal turule toodud Penosil EasyPRO tootesari kodukasutajale ning 2018. aastal lansseeritud Penosil SpeedFix liimisari professionaalidele,” räägib Piret Sauter.
Kui grupi üleselt müüakse tooteid enam kui 70 riigis, siis Eestist läheb toodang enam kui 50 riiki. Krimelte on Euroopa ehitusvahtude turul väga arvestatav tegija. Grupi 2018. aasta konsolideeritud käive oli 105 miljonit eurot, kasvades eelneva aastaga võrreldes 4% ning müügitulu üle miljoni euro aastas on saavutatud 19 riigis.
Veigo Kallaste lisab, et ettevõtte tugevus tuleb terviklahenduste pakkumisest. „Me ei müü ühtainsat lahedat toodet, vaid meie tooteportfell on piisavalt lai, et lahendada kogu tekkinud probleemi, olgu tegemist siis avatäidete paigaldamise või sanitaarruumidega. Investeerime palju ja seda mitte ainult tootearendusse, vaid ka uutest toodetest tulenevatesse tehnoloogiasse, tootmise automatiseerimisse ning efektiivsuse parandamisse. Kui on mõistlikum toodete taara, korgid, kõrred ja muud abivahendid ise toota, siis seda ka teeme – seetõttu kuulub meie põhitootmise juurde ka plastitootmine.”
Samamoodi läbimõeldud on Krimelte sammud keskkonnahoiu osas. Keskkonnasõbralik, roheline lähenemine on täna meie igapäevaelus aina olulisem ja muutub ka ehituses aina tähtsamaks. Majasiseselt peavad kõik tegevused olema ehitusmaterjalide tootjale nõuetekohased ja tegelikkuses on Krimelte panustanud sellele rohkemgi kui nõutud.

Kuidas leiab toode tee õige kliendini?

Tiit Arro sõnul on selle aluseks hea kasutajakogemus ja turundamine, erinevatel messidel ja esitlustel käimine ning kindlasti ka uuema ajastu sotsiaalmeediakanalid ja Youtube. „Sul võib olla suurepärane toode, aga kui sa ei oska kliendile seda selgeks teha, pole sellest kasu. Me müüme erinevates kliimavööndites erinevaid tooteid, mis vastavad antud turu kliima eripäradele, ehitustavadele ja muudele nõuetele. Kui kasutada meie ehituslahendusi meie juhendite järgi, aitab see säästa keskkonda ehk energiakadusid. Meil siin Eestis on oluline, et külm ei pääseks tuppa, vahemeremaadel on oluline, et konditsioneerist tulev jahedus ei pääseks välja. Seega meie tooted aitavad vähendada soojakadusid, õhulekkeid ning parandada ilmastikukindlust ja niiskusturvalisust,” selgitab ta.
„Oleme globaalsel turul, kus kompetents ja hea valdkonna tundmine on toonud edu, mida näitab ka müügi kasv. Tootjana peame ette nägema nii turgude trende kui ka oskama õigel hetkel pakkuda õigeid tooteid õige hinnaga. Oma tooteportfelli tuleb oskuslikult juhtida, sest seadusandlus ning tarbija ja ehitaja ootused võivad muutuda kiiresti,” tõdeb Piret Sauter ja lisab, et ettevõtte kõrge müügikäibega turge iseloomustab eelkõige see, et kohapeal on kas Wolf Group’i oma müügiettevõte või valdkonda hästi tundev edasimüüja. „Kohapealse turu haldamine professionaalsel tasemel on korraliku müügimahu tekkimiseks oluline! Sama oluline on järjepidevus igas päevas ja igas tegevuses. See toobki pikaajalise edu ja tõusvas joones liikuva müügitulemi.”
Käesoleval aastal tähistab Krimelte oma 25. tegevusaastat. Kui viis aastat tagasi omandati enamusosalus 1974. aastal asutatud Hispaania ettevõttes Olivé Química S.A., siis võiks grupi tasandil pidada isegi 45. juubelit. „Otsustasime, et hispaanlastega tähistame 20 aastat suuremat sünnipäeva, aga Krimelte sünniaastaks loeme ikkagi 1994. aastat,” märgib Tiit Arro.
HEA TEADA!
Wolf Group vaade:
5 tootmisüksust
10 müügiettevõtet
3 tootebrändi
70+ eksportturgu
400+ töötajat 16 rahvusest
Wolf Group´i TOP10 riiki käibe järgi:
1. Venemaa
2. Hispaania
3. Poola
4. Leedu
5. Eesti
6. Ukraina
7. Rumeenia
8. Inglismaa
9. Belgia
10. Prantsusmaa

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.12.24, 17:01
Innovatsioon ehitussektoris: Ruukki LowCarbon toodetes on heitkoguseid kuni 70% vähem
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele