Ehitusmaterjalide müüja: järgmine aasta tuleb tänavusest raskem
Kui tänavu aasta esimeses pooles ei paistnud ehitus- ja kinnisvaraturul raskused välja, siis aasta teises pooles tulid need esile, ütles ASi Vennad-Dahl tegevjuht Kaupo Kadajane oma klientide peale vaadates.
Äripäeva Infopank küsitles septembri keskel ehitusmaterjalide tootjaid, kellest 45% tunnistasid, et neil jätkub tellimusi vaid järgmiseks kuuks, kuid töötajaid enam oluliselt koondada ei plaanita, pigem otsitatakse uusi turge ja laiendatakse tooteportfelli.
Konkurentsianalüütik: raha tuli, aga läks palkadeks
Äripäeva konkurentsianalüütik Sigrid Kõiv rääkis, kuidas puidutööstuse ettevõtted on käinud ühte jalga ning ehitusmaterjalide tootjad pole tulude kasvule vaatamata suutnud olla kasumlikud.
Ehitusmaterjalide sektori väljavaade on üsna ebakindel, kuid samas toimib majanduslangus turu sanitarina ja raskemad tingimused niidavad eeskätt nõrgemaid ettevõtteid. Keerulised ajad korrigeerivad ka väärtushinnanguid ja suunavad ettevõtjaid jätkusuutlikumale rajale, kirjeldas turuolukorda KPMG audititeenuste juht Indrek Alliksaar.
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.