Äripäev • 5 september 2019

Kogu tõde Äripäeva raadiost

Äripäeva raadiosaadet salvestati täna päeval otse Äripäeva kontori aatriumist, kus külalised said intervjuusid kuulata ja torti süüa.  Foto: Liis Treimann

Äripäeva raadio tähistas täna oma teist sünnipäeva otsesaatega Äripäeva toimetusest, kus räägiti nii raadio raskest sünnist, praegustest tegemistest kui ka suurest tulevikuplaanidest. Alates 2018. aasta veebruarikuust kuuleb Äripäeva raadiost ka ehitussektorile suunatud saatesarja "Eetris on ehitusuudised".

Vähe on teada, et jaam sündis juhusest ning käivitumine rippus juuksekarva otsas. Äripäeva peadirektor Igor Rõtov rääkis kuulajatele, kuidas pidi ideed ja äriplaani oma raadiojaamast Äripäeva omanike ees kaitsema.

"Sain juhuslikult teada, et üks raadiosagedus on konkursile kuulutatud. Tulin toimetusse, ma ei tea, mis mulle pähe lõi ja ütlesin, et kuule, teeme avalduse. Saatsime ja unustasime. Paari kuu pärast tuli teade, et oleme konkursi võitnud. Appi, mis nüüd saab!" meenutas Rõtov.

Tehti äriplaan ja mindi omanike ette raha küsima, kuid omanike suust kuuldi, et sellisesse kohta pole mõtet raha kulutada.

"Raha ei ole, omanik ei taha, aga midagi jäi kripeldama," tunnistas Rõtov. Kuigi vahepeal saadeti konkursi korraldajale juba teade, et Äripäev loobub raadio tegemisest, leiti lõpuks, et äriplaani saab omanike vastuseisust hoolimata siiski ellu viia, aga ainult nii, kui kõik tegemise kulud oleksid juba esimesest päevast kaetud.

Nii leiti raadio alguses appi suursponsor Infortar ja Ain Hanschmidt ning tööd tuli toimetusel teha kõvasti. "Mina, Meelis Mandel ja Aivar Hundimägi hakkasime ka ise raadiot tegema. Teed hommikuprogrammi ära ja siis teed veel oma tavalise tööpäeva otsa. Ajakirjanikud loevad jõudehetkedel uudiseid. Meid kannustas entusiasm. Üks hetk vaatasime otsa, et mida kuradit me teeme, kas niimoodi saab. Poole aastaga saime murdepunktidest üle, majanduslikult jalad alla. Äkki olimegi mäel."

Rõtov avaldas heameelt, et toimetuse ajakirjanikel on kogu aeg olnud teadmine, et ajakirjanik ei ole kanalis kinni - tuleb teha paberit, veebi, audiot, fotot, videot. "See valmisolek oli olemas, pigem oli keerukus see, et tegime seda imeväikese ressursiga. Väga paljud inimesed tegid üleinimlikke pingutusi, et see asi ellu viia."

Ain Hanschmidt ütles, et Infortar tuli esimesena Äripäeva raadio suureks reklaamiostjaks, sest kunagi ütles Björn Wahlroos, et 80 protsenti inimestest ei tea majandusest mitte tuhkagi. "Tunnetame seda ka valitsuse otsuste näol. Majandusharidust on vaja. Kui Meelis Mandel ja Aivar Hundimägi ja Igor Rõtov ja Priit Jõgi tulid ja rääkisid, kuidas nad hakkavad inimesi harima, siis hullusena ma seda ei näinud, ma nägin, et see äriplaan viiakse ellu." Hanschmidt uskus, et toimetusel on vajalik kogemus olemas.

"Kui tahame, et Eesti rahvas kestaks, on vaja hoida keelt ja kultuuri, aga mina lisan juurde, et peab ka Eesti majandust hoidma ja arendama." Tema sõnul on riik tugev siis, kui majandus on tugev, aga majandus on tugev siis, kui rahvas on hästi haritud. "Ja selle missioon on Äripäev endale vist tahtmata või sihikindlalt võtnud."

Kui seni levis raadio Tallinnas ja Harjumaal, siis sellest sügisest saab saateid kuulata üle Eesti, lisandumas on uusi saateid ning uudiseid on ka järelekuulamiseks, rääkis Äripäeva raadio juht Birjo Must. Miks on podcast'indus kuum ja kuhu see sektor areneb, rääkis salvestusel Äripäeva reklaamijuht ja Äripäeva raadio käivitaja Priit Jõgi.

Kuula tänast lustakat saadet raadio podcastid'e keskkonnast siit:

Vaata ka galeriid meeleolukast sündmusest:

Äripäeva raadio 2. sünnipäev. Fotod: Liis Treimann, Andras Kralla  
Jaga lugu:
EHITUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad ehituse uudised igal nädalal enda postkasti.

Ehitusuudised.ee toetajad:

Eva Kiisler
Eva KiislerEhitusväljaannete juhtTel: 56 600 050
Sandra Malvik
Sandra MalvikEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 58 552 554
Helen Paapsi
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785