Ain Kivisaar: monofunktsionaalsed ärilinnakud pragunevad igast küljest
Tallinna tuiksoonel on suur potentsiaal kujuneda heaks õpikunäiteks sellest, et linnasüda ei tähenda üksnes kontoreid, kuid seda potentsiaali ei tohi käest lasta, kirjutab kinnisvaraettevõtte Metro tegevjuht Ain Kivisaar.
Traditsioonilised monofunktsionaalsed ärilinnakud, kuhu on asja vaid argipäeviti tööajal, on hääbumas, kirjutab Metro tegevjuht Ain Kivisaar.
Foto: Andras Kralla
Kinnisvarahuviliste, aga ka linnas liikujate pilgud on viimasel ajal koondunud Tallinna südalinna, mis on täiesti uut hingamist saamas. Üksikute ärihoonete, räämas garaažide ja lagunenud majalobudike virvarri asemele on kerkinud ja kerkimas nii uusi hooneid kui ka terve kvartal. Üha enam hakkab päevane äriõhkkond põimuma õhtuste sõpruskondade sumina ja linnameluga, mis muudab totaalselt veel mõne aasta tagust pilti. Just sellest on piirkonna elanikud pikalt puudust tundnud.
Läti annab Eestile mitu õppetundi. Eesti uusarenduste hinnalangus unusta ära. Siin on tulevase Ukraina löögi eelmäng.
Eesti uusarenduste turg on kinni jooksmas: hoolega loodud arendused on ostjaile kallid, muljetavaldav müümata eluasemete laojääk tuleb talvel tühikäigul ära kütta. Käibemaksutõus teeb pildi veel kehvemaks. Lahendus aga paistab Lätis. Nimekad arendajad avaldavad, mida kõike põnevat sealt saab. Ent siit tagant kumab üle turu kiirgav löök.
Üks neist valdkondadest, mis pidurdab Eestis kõigi majandussektorite arengut, on mõistagi planeerimine ja lubade väljastamine, kirjutab Riigikogu riigikaitsekomisjoni liige Raimond Kaljulaid (SDE).
Ligi 0,2 hektari suurune planeeringuala paikneb Kadrioru asumis. Planeeringu koostab K-Projekt AS koostöös PIN Arhitektidega, lähtudes linnaplaneerimise ameti esitatud linnaehituslikest soovitustest.
Kapiteli Arteri kvartal pälvis Baltic Real Estate Awards 2025 konkursil parima büroo- ja ärikinnisvaraarenduse tiitli. Kvartali arhitekt on Martin Aunin, sisearhitekt Arhitekt11.
Erinevatest looduskividest on teede, platside ja terrasside sillutamiseks murtud ja lõigatud kive ning plaate juba aastatuhandeid. Ka tänapäeval on see kõige keskkonnasõbralikum, vastupidavaim ja kaunim lahendus koduaias ja linnaruumis.
GRK Eesti juht Tiit Roben räägib avameelses intervjuus, millised on Rail Balticu suure alliansshanke võidu põhjused, järgnevad sammud ja kriitilisemad kohtad, mis ehituse käigus ja lepingu täitmisel võivad ette tulla.