• 06.06.11, 16:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tihe konkurents korteriturul nõuab turuuuringute tegemist

Elamispindade pakkumiste hulk kasvab kiiresti kuust-kuusse. Täna on kolmandik Tallinna korteripakkumistest ehk üle 400 korteripakkumise koondunud kesklinna linnaossa, kus konkurents on kõige tihedam.
Tihe konkurents ei tähenda seda, et kesklinnas rohkem kortereid arendada ei oleks vaja. Kesklinnas arenduskõlbulikku krunti omav kinnisvaraomanik peab lihtsalt selgeks tegema, millistes turu segmentides on tegemist selge ülepakkumisega ning kus on nišš, mis võimaldab kasumist teenida.
Nö tavapärane konkurentidest eristumine, kus arendaja väidab, et tema tugevaim külg on väga hea asukoht ja väga hea ehituskvaliteet, jääb napiks. Ükski arendaja ei väida, et tema teeb kehva asukohta halvakvaliteedilise maja.
Millised on võimalused konkurentsidest eristuda? Esmalt peaks eristama kahte dimensiooni – üks teema on see, mis on pakkumises ja teine see, millise kaubaga tehakse tehinguid. Uurima peab, milline nišš on täitamata ning kus on võimalik teha müügikäivet.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eristuvate külgede väljakujundamisel on võimalik lähtuda printsiibist, et „teeme nii nagu saab ja hea tundub“. Alternatiivne võimalus on uurida turult, mis turul toimub, mida konkurendid teevad, kus on konkurentsiga täitmata nišš, mille peale konkurendid pole veel tulnud, kuidas konkurendid tooteid hinnastavad...?
Kõiges on keeruline kõige parem olla. Arendaja peab leidma enda konkurentsieelise, mille poolest ta võistlejatest selgelt eristub. Eristuvaks küljeks võib olla hind, uute tehnoloogiliste lahenduste kasutamine vms. Asukoht ja kvaliteet on eristuvad konkurentsieelised väga harvadel juhtudel, sest need on väidetavalt kõikidel arendajatel kõige paremad.
Konkurentsieelise leidmiseks tuleb turgu uurida ja leida teevad konkurendid. See aitab leida turul täitmata nišši. Tühja nišši leidmine võimaldab kasumlikku äri ajada ka muidu tiheda konkurentsiga turul.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.11.25, 18:04
Millised on olnud materjalide tarnete väljakutsed Rail Baltica trassi ehitamisel?
Elektrimaterjalide hulgimüüja W.EG. Eesti ja kaablitootja Prysmian Group Baltics tarnisid 2025. aastal raudteeühenduse Rail Baltica põhitrassi esimese lõigu ehituseks vajalikud kaablid. Kokku toimetati objektile 48 suurel trumlil 24 kilomeetrit keskpingekaablit, mida kasutatakse raudtee põhitrassi elektrivarustuse ja alajaamade ühendamiseks ning side- ja juhtimissüsteemide toiteks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele