(Sisuturundus)Tavaline eestlane on võrreldes põhjanaabritega väga disainiteadlik

Mis on sisuturundus? >

Huvitav on fakt, et tavaostjast eestlane on võrreldes soomlase või rootslasega rohkem disainile orienteeritud. Samas on Skandinaavia turg suhteliselt ühtne ning suuremas plaanis ühtib keskmise eestlase ettekujutus kaunist ja funktsionaalsest köögist skandinaavlase omaga, räägib Arens Mööbel ASi salongide juhataja Aune Meelind.

Kui kaua olete juba turul tegutsenud?

Firma ajalugu ulatub aastasse 1992, mil tudengitest vennad Mihkel ja Jaan Arens asutasid mööblit tootva väikefirma, millest tänaseks on saanud üks suurimatest köögitootjatest Baltikumis. Meie prioriteedid läbi aegade on olnud tootearendus ja innovatsioon. Täna iseloomustab Arensit tehnika viimase sõna järgi varustatud, suuresti robottehnoloogial põhinev masinapark.

Millega olete suutnud oma klientuuri kasvatada ja hoida?

Kindlasti on üks meie eelis olnud see, et tegu on eestimaise ja erakapitalil põhineva firmaga. Teine oluline edu alus on see, et erinevalt paljudest mööblisalongidest on Arensil oma, samanimeline tootjatehas. Ka ühtlase kvaliteeditaseme hoidmine on olnud heaks müügieeliseks.

Kuidas on Eesti turg teie silmis muutunud, mida tellitakse-küsitakse rohkem, mida vähem?

Valdav osa müüdavaid kööke on heledas gammas või pastelltoonides. Viimastel aastatel panustatakse rohkem tähelepanu kvaliteetfurnituurile, tööpinnana on au sees kivi ja liimpuit. Moes on eri värvitoonides ja praktilised sileda pinnaga keraamilised valamud, mida saab paigutada ka kivipinna alla. Maailmamessidel nähtu põhjal võib julgesti öelda, et meie köögimööbel on igati konkurentsis. Huvitav on fakt, et tavaostjast eestlane on võrreldes näiteks soomlase või rootslasega rohkem disainile orienteeritud.

Üldiselt ühtib keskmise eestimaalase maitse suuresti Skandinaavias levinud stiilidega. Moes on ajatud ja rahuliku planeeringuga, valdavalt heledas värvigammas köögilahendused.

Kuidas käib köögi eest tasumine?

Suurem osa köögistuudioid töötab põhimõttel 50% ettemaks ja 50% lõppmaks. Ka meie ootame lõppmaksu tasumist vahetult enne mööbli tarnet ja paigaldust.

Kellega teete koostööd?

Meil on pikaaegne koostöö paljude kinnisvaraarendajate ja -firmadega. Lisaks Bonavale, Merkole, Fundile ja Livenile ootame algaval aastal aktiivset koostööd ka Pindi Kinnisvara ja Endoveriga.

Mis on tavakliendi jaoks suurim erinevus odava mööbli ja kvaliteetse mööbli vahel?

Tehnilise kvaliteedi mõttes on Arensi kõige soodsamatest materjalidest koosnev mööblikomplekt võrdväärne meie tehases toodetud kõige kallimate materjalidega varustatud komplektiga. Saladus on tehnoloogias: kõik Arensis toodetud uksed ja korpused on kanditud laseriga, mis pikendab oluliselt mööbli vastupidavust ja kasutusaega.

Väga soodsa mööbli puhul, näiteks nagu mõnedes kataloogides väljapakutud mõnesajaeurosed komplektid, on raske vastupidavusest rääkida. Ka furnituuri (hinged, mehhanismid jne) ja materjalide poolest (papilaadsed uksed ja korpused) erineb odavahinnaline mööbel kvaliteetmööblist märkimisväärselt.

Millised on olnud viimased uuendused tootmistehnoloogias?

Eks ikka lasertehnoloogia ja tootmise robotiseerimine. Viimastel aastatel on Arensi sortimenti lisandunud hulk põnevaid tooteid. Tootjate Cleaf ja Kaindl siledad printdekooruksed näevad välja äärmiselt tõetruud, olles samas suurepärase hooldatavusega. Need väga taskukohase hinnaklassiga uksed on klientide lemmikud.

Suure populaarsuse on saavutanud ka ülimatid Feniks- ehk nanouksed, mis põhinevad tõelisel kõrgtehnoloogial – siidmatt ja näpujälgi tõrjuv viimistluskiht on saavutatud kosmosetehnoloogias kasutatava nanotehnoloogia abil. Nanouksi saab väiksemate mehaaniliste vigastuste puhul kodus ise parandada ehk termotöödelda – õrnemad kriimud ja täkked on võimalik vastavalt juhendile triikrauaga n-ö välja triikida.

Kus turgudel peale Eesti veel tegutsete? Mil määral ja mille poolest erinevad eestlaste maitse ja soovid teiste riikide klientide omast?

Arensi eksport on pikka aega moodustanud 40–50% kogumahust. Suuremad turud on Norra, Rootsi, Soome, Läti ja Luksemburg.

Kohalikul turul on eesti ja vene tellijate maitse viimasel kümnendil oluliselt ühtlustunud. Varasemaid tugevaid slaavipäraseid mõjutusi kohtab harvem.

Skandinaavia turg on suhteliselt ühtne ning suuremas plaanis ühtib keskmise eestlase ettekujutus kaunist ja funktsionaalsest köögist skandinaavlase omaga.

Kas pakkumise saamiseks on vajalik salongi tulla?

Jah, peame seda vajalikuks. Meili teel saadetud päringutele me üldjuhul vastata ei jõua, sest hinnaküsimiste hulk on väga suur. Edukaks projektiks on alati parem kohtuda disaineriga silmast silma, et selgitada välja soovid ja täpsustada valikud. Samuti palume kohtumine disaineriga eelnevalt kokku leppida.

Mida peaks teadma esimesel kohtumisel disaineriga?

Esimest korda kliendiga kohtudes ootame esialgsete mõõtudega plaani ning infot ventilatsiooni, veetorude ja pistikute asukohtade kohta. Kaardistada võiks ka eenduvad aknalauad, radiaatorid, orvad, karbikud ja teised ruumi eripärad. Mõõtude pärast muretsema ei pea, enne lepingu vormistamist mõõdab meie paigaldusmeister kõik köögid üle. Mida rohkem infot kujundatava köögi kohta on, seda parem. Kaasa võiks võtta ka näidismaterjale: näiteks põrandamaterjali tükk, seinavärvi kood, miks mitte ka fotomaterjali oma unistuste köögist.

Millega peaks klient arvestama köögitehnika valikul?

Soovitav oleks teatud valikud eelnevalt läbi mõelda. Näiteks kas nõudepesumasin peaks olema 45 või 60 cm lai; kas ventilaator/külmik võiksid olla eraldiseisvad või kappi integreeritud; kas perel on vajadus mikrolaineahju järele või mitte.

Juba täpsemate valikute puhul tuleb kõne alla pliidiplaat, mida saab valida induktsioonmudelite või tavaliste keraamiliste mudelite vahel. Väiksemate köökide omanike rõõmuks on turule tulnud integreeritud pliidiplaadid laiusega 45 cm, samuti on saadaval samas mõõdus integreeritud ahjud.

Kindlasti tuleks tähelepanu pöörata ka ahjude hinge­elule. Pürolüüs ehk isepuhastatavus ja väike auru lisa­funktsioon on kindlasti vajalikud ja perenaisesõbralikud.

Suuremate köökide puhul soovitakse tihti kasutada suuremõõdulisi eraldiseisvaid side by side tüüpi külmikuid, mis on küll suurepärase mahutavusega, kuid ei pruugi disaini seisukohast olla kõige nägusam lahendus. Siinkohal tasuks kaaluda võimalust kasutada täiskõrget integreeritud jahekappi ja eraldi tööpinna all asuvat sügavkülmikut.

Ka viimasel ajal populaarsust kogunud integreeritud veinikülmikuid on saadaval erinevates mõõtudes, väiksemad neist laiusega 15 ja 30 cm.

Ühtmoodi soositud on nii must, valge kui ka roostevaba viimistlusega tehnika. Eksklusiivsemate köökide puhul on pakkuda ka messing- ja vaskviimistlusega mudeleid.

www.arens.ee

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Osale arutelus Saada sõbrale Prindi

Osale arutelus

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Seotud lood

Kuva rohkem

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Ehituse erilehed