Autorid: Ehitusuudised , ehitusuudised.ee • 11. detsember 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

RB Rail jätkab Tallinn-Rapla raudteelõigu projekteerija otsinguid

Foto: Rail Baltica
Kolme Balti riigi ühisettevõte RB Rail kuulutas välja Tallinn-Rapla ja Vangaži-Salaspils-Misa raudteelõikude projekteerimise ja ehitusaegse järelevalve teostamise hanke teise etapi.

Eelprojekti kohaselt on Tallinn-Rapla raudteelõigu pikkus 48 km, sellele on plaanitud rajada 24 viadukti ja 4 ökodukti.

Vangaži-Salaspils-Misa lõik on 64 km pikk ning sellel asub 33 viadukti ning ühendused Rail Baltica logistikakeskusega Salaspilsis ning kavandatava infrastruktuuri hoolduspunktiga Vangažis. Lisaks on lõigul 11 silda, sealhulgas üks projekti kõige märkimisväärsem struktuur Lätis – umbes 1,3 km pikkune sild üle Daugava jõe.

Hange hõlmab põhiprojekti ettevalmistamist raudteeliini alus- ja pealisehitise ning sellega seotud tsiviilrajatiste ehitamiseks, toimeväärtusuuringute teostamist, ruumilise planeerimise lahenduste koostamist, üksikasjalikku tehnilist projekteerimist ja töövõtja järelevalve tagamist.

Eestis on hanke teisele etapile kvalifitseerunud kümme rahvusvahelist konsortsiumi, kuhu kuuluvad projekteerimis- ja inseneribürood nii Baltikumist kui teistest Euroopa riikidest. Lätis on hankele kvalifitseerunud kuus konsortsiumi.

„Mõlemal raudteelõigul nii Eestis kui Lätis on suur hulk infrastruktuurielemente, millest mõned - näiteks sillad üle Daugava jõe ning viadukt üle Tallinn-Rapla maantee - on väga keerukad.  Oleme väga rahul, et pakkujatel on laialdane kogemus sarnase väljakutse esitanud suurte taristuprojektide ehitamisel,” ütles RB Raili tehniline juht Mart Nielsen.

Pakkumuste esitamise tähtaeg Eestis asuvale lõigule on 13. veebruar ja Lätis asuvale lõigule 19. veebruar 2019.

Tänaseks on algatatud seitse detailse tehnilise projekteerimise hanget üheteistkümnest, mis katavad 57% kogu Rail Baltica raudteetrassi pikkusest. Eestis on tehnilise projekteerimise hanked käimas terve trassi ulatuses Eesti-Läti piirist Tallinnani. Lätis ning Leedus on algatatud kaks detailse projekteerimise hanget neljast.

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785