Autorid: Ehitusuudised , ehitusuudised.ee • 31. oktoober 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tallinna ringtee ehitusel valmib esimene Rail Balticu maanteeviadukt

Foto: Rail Baltic
Maanteeamet kuulutas 18. oktoobril välja hanke Tallinna ringteel neljarajalise teelõigu rajamiseks Luige ja Saku vahel. Üheks osaks ehitustöödest on ka esimese Rail Balticu põhitrassi ületava maanteeviadukti ehitamine Saustinõmmel.

“Oleme koostöös Maanteeametiga ühildanud Tallinna ringtee väljaehitamise ja Rail Balticu rajamise selliselt, et samal ajal Luige–Saku teelõiguga rajatakse ühtlasi ka maanteeviadukt, mille alt hakkab kulgema Rail Balticu trass,” kommenteeris Rail Baltic Estonia tehniline juht Anvar Salomets. “Sisuliselt võime seega öelda, et kui Rail Balticu ehitus sai alguse tulevast Ülemiste reisijate terminali ja Tallinna Lennujaama ühendava trammitee ehitusega, siis Saustinõmme viadukti näol on tegu esimese reaalse ehitusobjektiga  Rail Balticu põhitrassil. Ehitusega tehakse algust juba 2019. aastal.”

Hanke objektiks on 4,1 kilomeetri pikkune eraldusribaga neljarajaline maantee, mis ühendab Luige ja Saku liiklussõlmi. Lisaks Rail Balticu trassi ületavale maanteeviaduktile on lõigule planeeritud ka Saku liiklussõlme uued paarisviaduktid ning loomatunnel.

“Peterburi, Tartu ja Pärnu maanteid omavahel ühendava Tallinna ringtee viimase veel 1+1 teelõigu neljarajaliseks maanteeks ümberehitamisel on igati mõistlik rajada ka tulevast raudteed ületav maanteeviadukt – on ju nii Tallinna ringtee kui Rail Balticu raudteeühendus osad Euroopa ühtsest TEN-T transpordivõrgustikust,” lausus Maanteeameti peadirektor Priit Sauk.

Anvar Salometsa sõnul on järgnevatel aastatel sarnaseid hankeid kavas veelgi, kus koostöös Maanteeametiga või suuremate võrguvaldajatega lahendatakse tulevase Rail Balticu ning olemasoleva taristu ristumisi. See tegevus hõlmab näiteks maanteeviaduktide ehitamist, kõrgepingeliinide ja gaasitorustike ümberpaigutamist jm.

“Tänasel hetkel on meil valminud kogu Rail Balticu Eesti trassiosa puudutav eelprojekt, mis annab meile sisulise võimekuse erinevat tüüpi rajatisi riigihangetesse juba ka sisse planeerida,” lisas ta.

Tallinna ringtee km 20,2-24,2 Luige–Saku teelõigu ehitushanke pakkumiste esitamise tähtaeg on 18. detsember. Ehitustöödeks on kavandatud kaks aastat.

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785