Autorid: Ehitusuudised , ehitusuudised.ee • 8. oktoober 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Rail Baltica autorong Tallinnast Varssavisse võib teoks saada

Autode laadimine rongile Eurotunneli Calais jaamas.
Foto: Wikipedia
Rail Baltica projekti raames valminud teostatavus- ja tasuvusanalüüsi tulemusel leiti, et Eestist võiks Kesk-Euroopasse sõita öised autorongid ning valiti välja sobivaim sõiduautode rongile laadimise asukoht Ülemistel.

31. oktoobril toimuval Taristuehituse konverentsil 2018 räägib Rail Baltica hangetest ja projekteerimistingimustest Rail Baltic Estonia tehniline direktor Anvar Salomets.

Pane ennast kirja SIIN.

Hinnanguliselt kuni 10 protsenti rongireisijaid võib hooajaliselt sõiduautode pealelaadimise teenust kasutada, selgub Eesti Raudtee ning Skepast & Puhkim koostöös valminud analüüsist.

Analüüsi käigus võrreldi erinevaid võimalikke sõiduautode pealelaadimisjaama asukohti ning selgitati välja tehniliselt, majanduslikult ja keskkonnamõjudelt optimaalseim lahendus Ülemistele rajatava reisiterminali läheduses Suur-Sõjamäe tänaval. Sama hanke raames koostati ka tulevase pealelaadimisjaama eskiisprojekt.

Analüüs hindab Ülemistelt Kesk-Euroopa suunas liikuva autorongi vajaduseks ühte rongipaari ööpäevas. Pealelaadimine Euroopa suunale toimuks Ülemistel õhtuti ning mahalaadimine Euroopast saabuvatele autodele hommikuti. Auto rongile tõstmise vajadus tekib siis, kui sihtkohta minnakse pikemaks perioodiks, liigutakse suure pagasiga või on autosõit sihtkohta mööda maanteed ebamõistlikult aeglane.

“Autoga Euroopas puhkamas käivad igal aastal tuhanded Eesti inimesed hoolimata sellest, et Varssavisse viiv maantee on nii raskeveokitest kui sõiduautodest ülekoormatud ja sõit Tallinnast Poola pealinna võtab aega üle 12 tunni,” selgitas autorongi vajadust Rail Baltic Estonia juht Riia Sillave. “Kui auto saab õhtul rongile tõsta, ise kupees välja magada ja hommikul Varssavis ärgata, tulevad nii suusa- kui päikesereiside sihtkohad poole lähemale. Lisaks jääb ära ohtlik autosõit ja vajadus hotellis ööbida.,” rääkis Sillave.

Teostatavus- ja tasuvusanalüüsi tellis hanke korras Rail Baltica Eesti projekti eestvedaja Rail Baltic Estonia OÜ ja viisid ellu Eesti Raudtee ning taristu-, planeeringute- ja keskkonnavaldkonna konsultatsiooniettevõte Skepast & Puhkim OÜ konsortsium, töö maksumuseks käibemaksuta oli 62 200 eurot.

 

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785