Reidi teel löödi kopp maasse

Tallinna linnapea Taavi Aas käivitas sümboolselt töid alustava ekskavaatori.
Tallinna linnapea Taavi Aas käivitas sümboolselt töid alustava ekskavaatori.

Täna algas Tallinnas aastaid teravaid vaidlusi põhjustanud mereäärset ala läbiva Reidi tee ehitus, mis kestab eeldatavasti 550 päeva ja annab linnale rannapromenaadi.

Reidi tee ehitus algas Pikksilma tänaval, mahajäetud Kadrioru tivoli platsil teesüvendi rajamisega ja arheoloogiliste surfiaukude kaevamisega, mille eesmärk on tuvastada võimalikud ajaloolised leiud nagu vrakid, sadama- või kaitserajatised. Samal ajal algab kaldakindlustuse rajamine Pikksilma tänava ja Russalka ausamba vahele.

„Mul on hea meel, et Reidi tee loob võimaluse luua praegusele tühermaale midagi väärtuslikku ja annab tallinlastele paremad võimalused mere ääres liikumiseks,“ ütles Tallinna linnapea Taavi Aas, kes käivitas sümboolselt töid alustava ekskavaatori. Linnapea mainis, et Reidi tee loob võimaluse sadamast väljuda kesklinna tänavaid läbimata.

Aas osutas, et Tallinnas on alanud kõige suurem uute liikluslahenduste rajamise periood viimaste kümnendite jooksul. „Uus Reidi tee, uus Haabersti ristmik, uus Gonsiori tänav – kui kõik need valmivad, on muudatused linnapildis päris põhjalikud.“

Ehitaja selgus teisel katsel

Reidi tee kogupikkus on 1,9 kilomeetrit, mille põhiosaks on 2+2 radadega sõidutee. Koos kergliiklusteedega ehitatakse või remonditakse kokku 14 kilomeetrit teid. Lisaks rajatakse 700 meetri pikkune kaldakindlustus.

Reidi tee ehituse käigus rajatakse 40 000 ruutmeetrit murupinda, istutatakse üle 57 000 põõsa ja ligi 500 puud. „Koostöös Merelinna Kaitsjate ühendusega oleme otsinud parimat viisi, et võimalikult palju säästa Russalka parki,“ rääkis Aas.

Reidi tee ehituse käigus ehitatakse uus sademevee kollektor koos sademeveepumplaga. Uus sademevee süsteem aitab leevendada Tuukri, Jõe ja Ahtri piirkonna üleujutusi. Samuti rajatakse uute teede alla vee ja kanalisatsioonitorustikud ning gaasi- ja keskküttetorustikud.

Möödunud aastal välja kuulutatud Reidi tee esimene riigihange ebaõnnestus, sest kõigi pakkumuste maksumus kujunes ehituse eeldatavast hinnast 11 miljonit eurot kallimaks. Projekti maksumuse vähendamiseks vähendati sõiduradasid Reidi teelt Narva maanteele ühe raja võrra ja Narva maanteel kummaski suunas kahe raja võrra.

Tänavu aprillis lõppenud teisele ehituse riigihankele esitati tähtajaks kaheksa pakkumust. Reidi tee ehituse töövõtuleping sõlmiti möödunud kuul konsortsiumiga KMG Inseneriehituse AS / Verston Ehitus OÜ. Töövõtulepingu maksumuseks on 38 113 503 eurot. 

Ehitustööd peavad olema objektil lõpetatud hiljemalt 17. novembriks 2019, lõpliku kuju peaks uus tee saama 2020. aasta kevadeks. 

 

Osale arutelus

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Ajakiri Ehitaja

september 2018

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Ehituse erilehed