1. BIMi rakendamine ettevõttes saab alguse visioonist ja strateegiast. Miks me tahame BIMi kasutada? Milliseid probleeme see aitab meil lahendada ning kuidas me sinna jõuame? BIMi erinevaid rakendusvõimalusi on tohutult palju ja kõikide nende rakendamine ei ole ei vajalik ega ka võimalik.
2. Protsessi standardiseerimine. BIMi rakendus ei ole eraldiseisev asi iseeneses, vaid tähtis on aru saada kuidas uute tehnoloogiate kasutuselevõtt sobitub olemasolevatesse ja toimivatesse äriprotsessidesse. Esialgu on tark võtta fookusesse ettevõtte siseprotsesside parandamine läbi parema infoliikumise.
3. Juhtkonna poolehoid ning strateegia uue tehnoloogia rakendamisel on esmatähtis, et kogu ettevõte õiges suunas liikuma hakkaks.
4. Olulisel kohal on töötajate teadlikkuse tõus - BIM protsesside juurutamine toob kaasa muudatusi paljude inimeste töös ning viisis, kuidas nad mõtlevad. Seega on oluline teha inimestele selgeks, kuidas uued võimalused nende praegust tööd mõjutavad.
5. BIM ei ole tehnoloogia! Oluline on koostöö - muutused meie käitumises ja kultuuris, avatus, teadmiste jagamine. "Üksikut" BIMi ei tohi lubada: see ei vii edasi, vaid kinnistab praegust olukorda, kus iga projekti osapool on üksnes enda huvide eest väljas. BIMist tulenev peamine võit on läbi koostöö ja protsesside parenduste suhtlusel teiste osapooltega.
Kindlasti ei tohi ära unustada mõistliku kogust skeptitsismi, soovitavad spetsialistid. Ei ole mõistlik pimesi järgida kõiki uusi ja hollywoodilikke lahendusi, mis turul saadaval on. Iga uue lahenduse puhul tuleb veenduda, et see ettevõtte jaoks väärtus omab ning selle protsessidesse sobitub. BIM üksi ei lahenda ühtegi probleemi, küll aga on läbi selle oskusliku kasutamise võimalik palju võita.
BIMsummit Estonia toimub 19. aprillil Erinevate Tubade Klubis Tallinnas. Oma kogemust tulevad jagama lisaks Paul Surinile ja Edwin Bosschale ka paljud spetsialistid Eestist.
Autor: Miina Karafin Nordeconi BIM arenduse projektijuht, BIMSummit Estonia 2018 korraldusmeeskonna liige