Tänavu 18. aprillil teistkordselt toimuval Kinnisvarauudised.ee korraldataval Kinnisvaraarenduse konverentsil anname ülevaate arendusturul toimuvast ja toome kuulajateni oluliste kinnisvaraarenduste tulevikuperspektiivid.
Porto Franco arendusest räägib konverentsil Rauno Teder Porto Franco OÜst.
Registreeru SIIN.
“Alustasime 2015. aastal, mil oli arhitekti jooniste näol olemas ainult kontseptsioon, mida tahame rajada.” Ei olnud detailplaneeringut või veel vähem ehitusluba.
Teder sõnastab, et “sealt hakkas protsess käima” – pidades silmas projekteerimistingimuste ja ehitusloa taotlemist – ning võttis aega, kuna oli uus projekteerimistingimuste näol ka linnaametnikele.
“Nad pidi põhjalikult läbi mõtlema, mis on linnale hea. Küsimus oli näiteks hoonete arvus, mitu peaks neid olema maa peal ja kas need võivad olla ühendatud või peaks siit vahelt läbi saama käia, arvestades tänaste liikumisteedega,” toob Teder näiteid, mille üle linnaametnikega rääkides kõige rohkem erimeelsusi oli.
“Liikluslahendust saime korrigeerida, hoonete arvu ja kuju muuta, aga mõned asjad, nagu hoone maksimaalne kõrgus, 24 meetrit maapinnast, olid fikseeritud. Praegu on nii, et esimesed 11 meetrit hoonest võtab ära kaubandus kahel korrusel. Sealt edasi on kõrgust järel 13 meetrit. Küsimus oli, kas jaotame selle nelja või kolme korruse vahel? Nelja korrusega oleks igaühe kõrguseks tulnud suurusjärgus kolm meetrit. Valisime variandi, kus jäime kolme korruse juurde, teeme paremat toodet avaramate ja kõrgemate korrustega. Madalaid kontoreid on kesk- ja äärelinnas on piisavalt,” on Teder veenudnud.
“Nüüd, kui ehitus käib, on vabanemise tunne küll,” tunnistab Teder, kui küsida kõikide keskust tabanud viivituste ja probleemide kohta. “Oleme probleemidest üle saanud.”
Kahe südame vahel
Porto Franco suurt äripotentsiaali selgitab Teder paiknemisega vana linnasüdame ja uue tekkiva linnasüdame vahel. Porto Franco ala jääb Viru keskuse ümber oleva praeguse linnasüdame ja linnahalli kõrval 15 hektari väljaarendamisel tekkiva uue linnasüdame ühendavaks piirkonnaks.
“Linnahalli kõrval olevat ala arendatakse ilmselt ühtse tervikuna, mis avab Tallinna merele ja kuhu on ette nähtud ka uus Raehoone. Tekib vajadus välja arendada ühistranspordisõlm. Jääme ühendama seda uut kvartalit ja vana südalinna, Viru keskuse ümbrust,” selgitab Teder.
Reaalne ehitus Porto Franco objektil algas põhjaplaadi valamisega mullu oktoobris. Keskuse ehitus on tinglikult jaotatud kaheks etapiks või hoonete rajamise osaks.
Esimene hooneosa valmib tervikuna järgmise aasta aprilliks. Porto Franco kogumahu avamine toimub sellest aasta hiljem.