Reidi tee ehitust takistab vaid pooleliolev riigihange

Tallinna linn on saanud Reidi tee ehituseks vajalikud ehitus- ning vee erikasutusload ning Reidi tee ehitustööde alustamist takistab hetkel veel vaid pooleliolev riigihange, teatas Pirita linnaosa valitsus.

Pirita linnaosa vanema Tõnis Möldri sõnul on kinnitatud, et Euroopa Liidu vahenditest antud projekti sellisel kujul finantseeritakse. „Tallinna võimalikud koalitsioonikõnelused ei takista Reidi tee ehitust ja antud objekti enam arutelu alla ei võeta,“ ütles Mölder.

Mölder tõdes, et rahvas toetab Reidi teed, mida näitavad nii küsitlus- kui ka valimistulemused. „Keskerakond ja Reformierakond, kelle valimisprogrammis oli tähtsal kohal Reidi tee ehitus, kogusid teistest hulga rohkem hääli. Reidi teed mittepooldavate erakondade (nagu Eestimaa Rohelised ja Sotsiaaldemokraatlik Erakond) valimistulemused jäid paraku kesiseks – seda nii Pirital kui ka terves linnas. Pirita valijad on oma hinnangu Reidi teele andnud ja nende arvamust ei tasu alahinnata,“ sõnas Mölder.

Tallinna linn on saanud Riigi Keskkonnaametilt kaks vee erikasutusluba, mis võimaldavad rajada Reidi tee rannapromenaadi ehituseks vajaliku kaldakindlustuse ning sademetevee juhtimiseks merre. „Kui ehitushange on lõppenud, siis Tallinn saab lõpuks Reidi tee ehitustöödega alustada,“ rõõmustas Mölder.

Tallinna Kommunaalamet kuulutas juba 29. augustil välja riigihanke Reidi tee ehitamiseks, kuid seoses vee erikasutusloa tingimustega pikendati pakkumuste esitamise tähtaega 20. novembrini. Hankes on Reidi tee ehituse mõlemad etapid koos ning tööde kestus on 460 päeva alates lepingu allkirjastamisest.

Reidi tee esimene etapp, mis kulgeb Jõe tänavast Pikksilma tänavani, sai heakskiidu eelmise aasta lõpul. Reidi tee teine etapp, mis kulgeb Pikksilma tänavast Russalka ristmikuni, sai linnaplaneerimise ametilt ehitusloa tänavu. MTÜ Eesti Roheline Liikumine taotles ehitusloa tühistamist, kuid Tallinna Halduskohus jättis kaebuse rahuldamata.

Möldri sõnul kaebasid rohelised ka selle otsuse enne kohalike omavalitsuse volikogu valimisi veel omakorda edasi, kuid ei taotlenud isegi esmast õiguskaitset ehitusloale. „Mulle jääb mulje, et see oli vaid valimisteeelne jonnimine, mida enam tõsiselt ei ole võimalik kellelgi paraku võtta,“ leidis Mölder.

1,7-kilomeetrine Reidi tee hakkab kulgema Jõe ja Ahtri tänava ristmikult läbi sadamaala ja mööda rannaäärt Russalka ristmikuni. 2014–2020 transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringute kava kohaselt on Reidi tee ehituse abikõlbulikuks kogumaksumuseks 28,5 miljonit eurot, millest 85 protsenti kaetakse Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist.

Osale arutelus

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Ajakiri Ehitaja

november 2017

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017

Ehituse erilehed