Autor: Lauri Leet, kaasautor • 11. august 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti majatootja ehitas Hiinas Disneylandi

Foto: Raul Mee
Värskelt Eesti Puitmajaliidu juhatuse esimeheks saanud Kaarel Väer ütles, et käes on ideaalne aeg vallutada Aasia turg.

14. septembril kohtuvad mõjukamad Eesti ehitusmaterjalide tootjad konverentsil „Materjalitootjate äriplaan 2018 -- kuidas pääseda piiri taha?”Tänavu on konverentsi fookus ekspordil: kuulame, millised on võimalused ja kellel eelised pääsemaks Eestist väljaspool enda tooteid ja teenuseid pakkuma.

Kaarel Väer kõneleb konverentsil puidusektorile aktuaalsetel teemadel.

Kuni 31. augustini kehtib konverentsile soodushind 229 eur. Pane ennast kirja SIIN.

„Praegu soosib puitmajade tootmist ja paigaldamist Hiina sealne muutunud seadustik, mis keskkonnaprobleemide, õhusaaste ja muu sellise tõttu sunnib näiteks puhkekülade ehitajaid rajama vaid puidust maju,“ ütles Väer.

Väeri juhitav Kuressaares asuv ehitus-ja tootmisettevõte Saare Erek juba ekspordib Hiinasse.

Ust Aasia turule hakkas ettevõte avama kolm aastat tagasi, kui pärast analüüsi selgus, et keegi Eestis väga Aasia suunal ei toimetanud. Esimese tellimuseni Hiinast jõuti eelmisel aastal. „Esimene maja, kohvik-restoran, on püstitatud Shanghaisse rajatud Disneylandi. Pooleli on järgmine projekt, puhkeküla arendus Tiibeti ja Mongoolia piiri lähedal. Sel suvel on kavas suurendada kohapealset müügimeeskonda – järelikult potentsiaali asjal on,“ rääkis ta.

Väer rõhutas, et Hiina on suurte võimaluste turg, aga kiiret tulemust oodata ei tasu. „Meil läks esimeste tellimuste saamiseks kaks ja suuremamahulise koostöö alustamiseks kolm aastat,“ ütles ta.

Väer nentis, et Aasias võtab puitmajade müük ja turundus märksa kauem aega kui sellega juba harjunud Euroopas, kuid sellegipoolest tasub jääda kannatlikuks ja tuua Aasias suheldes esile Eesti puitmajatootjate tugevad küljed. „Kui klient pole huvitatud suvemajast, on ta ehk huvitatud element- või moodulkontseptsiooniga kortermajast. Siin tuleb jällegi mängu koostöö tootjate vahel, et suuremaid mahte täita,“ ütles ta. Väer näeb Hiina ja Aasia turgu tervikuna hea alternatiivina Skandinaavia turule.

„Siit tulebki välja Eesti Puitmajaliidu ja sektori tugevus: kui on suuremad päringud, on alati võimalik panna seljad kokku ja minna koos lahingusse. Seda ka tehakse,“ kiitis ta.

Loe täispikka intervjuud Kaarel Väeriga SIIT.

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785