Edelaraudtee on valmis Pärnu-Lelle lõigu remonti finantseerima

Edelaraudtee Infrastruktuuri AS on valmis leidma ise finantsvahendid 17 miljoni euro ulatuses, et läbi viia Lelle-Pärnu raudtee kapitaalremont. Juhul kui antud lõigu remonti ei toimu, võib sarnaselt Haapsaluga rongiühendus ka Pärnuga katkeda, teatas ettevõte.

Valitsuse idee jätta Lelle-Pärnu raudteelõigu remont rahastamata läheb Edelaraudtee Infrastruktuuri AS juhi Rain Kaarjase sõnul vastuollu kõigi seniste ja pikaaegsete raudtee arengukavadega ning jätab Pärnu vähemalt kümneks aastaks raudteeühenduseta, samas kui vajalik 17 miljoni euro suurune investeering tooks võrreldes ükskõik millise taristuinvesteeringuga võrreldes rohkem kasu.

“Et tagada silmnähtavat majanduslikku kasu toova Lelle-Pärnu jätkusuutlikkus, oleme valmis leidma ise finantsvahendid remondi tegemiseks, kui riik garanteerib lõigule kümneaastase lepingu,” ütles Kaarjas pressiteates.

“Lelle-Pärnu lõigu korda tegemisest võidavad otseselt vähemalt kolme maakonna elanikud – Harjumaa, Raplamaa ja Pärnumaa inimesed, kes saavad igapäevaseks liikumiseks mugavaid ja kiireid ronge kasutada. Seega on vajaminev 17 miljonit eurot kasutegurit arvestades üsna väike summa võrreldes ükskõik millise muu täna tehtava transpordiinvesteeringuga.”

Kaarjase kinnitusel annab Lelle-Pärnu raudtee tuntavat kokkuhoidu ka Rail Balticu ehitamisel, kuna raudteed pidi on võimalik ehitamiseks vajaminevaid materjalid kohale tuua.

“Lisaks sellele, et raudtee kasutamine Rail Balticu ehitusmaterjalide transpordiks on miljoneid eurosid odavam maanteetranspordist, säästab see niigi üle koormatud Via Balticat, sest materjale ei pea kümnete maanteed ummistavate aeglaste veoautodega tooma hakkama,” selgitas Kaarjas. “Transpordispetsialistid ja ministeeriumi ametnikud on Lelle-Pärnu remondi heaks kiitnud, loodetavasti kuulab ka valitsus eksperte ning teeb rahastuse osas õige otsuse.”

Kui praegu sõidab rong Tallinnast Pärnusse ajaga 2 tundi ja 20 minutit, siis pärast Lelle-Pärnu 69,5 km pikkuse raudteelõigu remonti oleks võimalik sama vahemaa läbida ajaga 1 tund ja 25 minutit.

“Tänane küsimus poliitikute laual ei seisne ainult reisijate mugavuses, vaid kas järgneva kümne aasta jooksul saab Tallinnast Pärnu rongiga sõita või mitte. Kui seda investeeringut ei tehta, tuleb 2019. aasta algusest kiirust langetada ning see tähendaks lõigu kinni panekut ja Pärnu rongiühenduse lõppu,” ütles Kaarjas.

 “Remondi korral võiksime aga täna tehtava otsuse korral Tallinna ja Pärnu vahel sõita vähem kui pooleteist tunniga juba kahe aasta pärast.”

“Haapsalu linna sõitis viimane rong 1995. aastal, pole välistatud, et Pärnu linna sõidab viimane rong 2019. aastal. Haapsalu puhul on ka näha kui raske ja kulukas on uuesti rongiühendust taastada ning kui jõuliselt seda kohalikud elanikud vajavad ja soovivad,” märkis Kaarjas.

“Kohalike elanike vajadust raudteeliikluse järele nägime viimati Türi-Viljandi lõigu remondi järel 2012. aastal – rongid on nüüd inimesi täis ning liin üks populaarsemaid.”

Sõidukiiruse 120 km/h tagamiseks vajab Lelle-Pärnu raudtee kapitaalremonti, et vahetada välja kehvas seisukorras ballastkillustik, puitliiprid ning asendada rööpad kaasaegsete pikirööbastega, mis vähendavad müra ja vibratsiooni.

Osale arutelus

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Ajakiri Ehitaja

november 2017

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017

Ehituse erilehed