• 17.02.17, 17:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aivar Kokk: betoonteed peaks kümne aastaga ära tasuma

Riigikogu majanduskomisjoni esimees Aivar Kokk kohtus 15. veebruaril Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu ja Eesti Betooniühingu esindajatega ja arutas kodumaise ehitusmaterjalide osakaalu tõstmist näiteks teede ehitusel.
Aivar Kokk: betoonteed peaks kümne aastaga ära tasuma
  • Foto: Martin Aare
Betoonteede puhul saame rääkida
väiksematest teekasutaja kuludest; 
väiksematest tee hooldamise kuludest;
väiksemast kütusekulust; 
tee ehituse materjalide suuremast kodumaisuse astmest;
tee suuremast vastupidavusest ja pikaealisusest. 
Kohtumisel osalesid Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu juhatuse esimees Meelis Einstein, Eesti Betooniühingu juhatuse esimees Tiit Roots, Eesti Betooniühingu juhatuse liige Kalle Suitslepp, Tallinna Linnavalitsuse nõunik Priit Willbach, Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu tegevdirektor Enno Rebane ja Eesti Betooniühingu  tegevdirektor Toomas Vainola.  
„Eesti on võtnud eesmärgiks olla roheline ja innovaatiline riik. Üks võimalus on näiteks teedeehituses kasutada põlevkivi kaevandamisel ülejäävat killustikku. See annaks tööd nii raudteele kui kodumaisele betooni- ja tsemenditööstusele. Tänase tehnoloogia puhul peaks betoonteedesse paigutatud raha ära tasuma enne kümnendat aastat. Betoonteed on mõistlikud eelkõige põhimaanteedel, ringristmikel ja linnade peamagistraalidel, kus on tihe liiklus. Samuti võimaldab see tõsta raskeveokite kandevõimet ja kokku hoida kütusekuludelt,” ütles Aivar Kokk. 
„Enam ei ole vaja tõestada, et betoon on hea materjal kaasaegseks teedeehituseks,” sõnas Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu esimees Meelis Einstein. „Riigi ja rahva seisukohast on küsimus selles, kuidas jätta infrastruktuuriehituses võimalikult palju raha kodumaale – kodumaiseid materjale kasutades.”

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Euroopa Betoonteede Assotsiatsiooni arvutuste põhjal muutub betoonkatendiga tee asfalt-katendiga teest odavamaks oma kaheksandal-üheksandal eluaastal, samas kui Eesti asfalt-katendiga tee elueast on selleks ajaks pool läbi,” sõnas Eesti Betooniühingu juhataja Tiit Roots. „Kaasaegse betoontee eluiga on aga vähemalt 30 aastat.”

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 25.06.25, 14:49
Volvo Construction Equipment esitleb uue põlvkonna rataslaadureid, mis tõhustavad tootlikkust
Volvo Construction Equipment (Volvo CE) jätkab murrangulist tootearenduse aastat, lansseerides uue põlvkonna rataslaadurid – masinad, mis on toodetud maksimaalse tootlikkuse, operaatori mugavuse ja ohutuse tagamiseks.

Enimloetud

1
Uudised
  • 25.06.25, 10:49
Tartu kiitis Siuru detailplaneeringu heaks
2
Uudised
  • 26.06.25, 06:45
Invego ja Reterra panid 14- miljonilisele Läti arendusele nurgakivi
Läti - see on Eesti arendajate uus suur trend! GALERII: vaata, mis seal toimus ja kes seal olid!
3
Uudised
  • 25.06.25, 06:45
4 võimast GALERIID: Metro Capital ja EBS panid haridus- ja ettevõtluslinnakule nurgakivi
Võimsad visuaalide ja fotode galeriid näitavad, mis sinna tuleb ning mis nurgakivipanekul toimus ja kes kõik seal olid - uuri lähemalt!
4
Uudised
  • 26.06.25, 12:43
Noobel GALERII: Scandium sai Marienholmi I etapi valmis
Vaata, mis seal toimus ja kes kõik seal kohal olid!
5
Uudised
  • 26.06.25, 10:04
Evecon sai uue juhi
6
Uudised
  • 19.06.25, 14:34
Kiisal asuvasse Mandri-Euroopa suurimasse akuparki jõudis 126-tonnine hiigeltrafo
Akupargi üldehituse, elektritööde ja paigaldustööde eest vastutab Eveconi tütarfirma WiSo Engineering. Akupargi alajaama ja ühendamise Eesti põhivõrguga teeb Connecto Infra.

Viimased uudised

Uudised
  • 27.06.25, 06:45
Renditööjõu pakkuja: sel suvel on Soome turg selgelt aktiveerunud
Kvaliteetne tööjõud on väga nõutud, ent selle leidmine on endiselt väga keeruline
Uudised
  • 26.06.25, 13:04
Selgus Narva Soldina põhikooli arhitektuurivõistluse võitja
Uudised
  • 26.06.25, 12:43
Noobel GALERII: Scandium sai Marienholmi I etapi valmis
Vaata, mis seal toimus ja kes kõik seal kohal olid!
Uudised
  • 26.06.25, 10:04
Evecon sai uue juhi
Uudised
  • 26.06.25, 09:47
Riik muudab planeeringute menetlemise läbipaistvaks
Uudised
  • 26.06.25, 06:45
Invego ja Reterra panid 14- miljonilisele Läti arendusele nurgakivi
Läti - see on Eesti arendajate uus suur trend! GALERII: vaata, mis seal toimus ja kes seal olid!
Uudised
  • 25.06.25, 17:12
Arendajalt saab nõuda sotsiaalse taristu rajamist
  • ST
Sisuturundus
  • 25.06.25, 14:49
Volvo Construction Equipment esitleb uue põlvkonna rataslaadureid, mis tõhustavad tootlikkust

Hetkel kuum

Siia võrsub linnak. Pealinna esindusliku piirkonna miljöö paneb arendajale, arhitektile ja ehitajale eriti suure vastutuse.
Uudised
  • 25.06.25, 06:45
4 võimast GALERIID: Metro Capital ja EBS panid haridus- ja ettevõtluslinnakule nurgakivi
Võimsad visuaalide ja fotode galeriid näitavad, mis sinna tuleb ning mis nurgakivipanekul toimus ja kes kõik seal olid - uuri lähemalt!
Arenduse brutopind on 7600 ruutmeetrit ja see peaks valmima 2026. aasta lõpuks (Visuaal: Arco Vara).
Uudised
  • 20.06.25, 06:45
Arco Vara alustas Kristiines uute elamute ehitust
Hetk nurgakivi panekult.
Uudised
  • 19.06.25, 06:45
Infortar pani nurgakivi Eesti ühele suurimale rohegaasijaamale
Vaata galeriid, kuidas ehitus edeneb.
Maa- ja Ruumiameti digiteenuste teenistuse direktor Taavi Jakobson ja Kliimaministeeriumi ehituse ja elukeskkonna osakonna juhataja arhitekt Kaja Pae.
Saated
  • 24.06.25, 14:00
E-ehituse platvorm toob utoopia lähedamale, kui oskad oodata
Esimesed korterid peaksid valmima 2026. aasta kevadeks.
Uudised
  • 25.06.25, 09:00
Aviaator tähistas sarikapidu – vaata uhket galeriid!
Sinna kerkib tulevikus rohkem kui 600 kaasaegset kodu
Ees laiuvad värsked välipadeliväljakud.
Uudised
  • 20.06.25, 08:15
Merko Uus-Veerenni arendus sai täiendust
Kiisal asuvasse Mandri-Euroopa suurimasse akuparki jõudis 126-tonnine hiigeltrafo
Uudised
  • 19.06.25, 14:34
Kiisal asuvasse Mandri-Euroopa suurimasse akuparki jõudis 126-tonnine hiigeltrafo
Akupargi üldehituse, elektritööde ja paigaldustööde eest vastutab Eveconi tütarfirma WiSo Engineering. Akupargi alajaama ja ühendamise Eesti põhivõrguga teeb Connecto Infra.
Haapsalu Uksetehas alustas paarikümne inimesega. Täna toimetab majas enam kui 170 töötajat.
  • ST
Sisuturundus
  • 03.06.25, 10:20
Haapsalu Uksetehase teekond kirstudest, mänguasjadest ja pildiraamidest tuletõkke- ning helikindlate usteni

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele