Autorid: Ehitusuudised , ehitusuudised.ee • 17. veebruar 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Aivar Kokk: betoonteed peaks kümne aastaga ära tasuma

Foto: Martin Aare
Riigikogu majanduskomisjoni esimees Aivar Kokk kohtus 15. veebruaril Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu ja Eesti Betooniühingu esindajatega ja arutas kodumaise ehitusmaterjalide osakaalu tõstmist näiteks teede ehitusel.

väiksematest teekasutaja kuludest; 

väiksematest tee hooldamise kuludest;

väiksemast kütusekulust; 

tee ehituse materjalide suuremast kodumaisuse astmest;

tee suuremast vastupidavusest ja pikaealisusest. 

Kohtumisel osalesid Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu juhatuse esimees Meelis Einstein, Eesti Betooniühingu juhatuse esimees Tiit Roots, Eesti Betooniühingu juhatuse liige Kalle Suitslepp, Tallinna Linnavalitsuse nõunik Priit Willbach, Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu tegevdirektor Enno Rebane ja Eesti Betooniühingu  tegevdirektor Toomas Vainola.  

„Eesti on võtnud eesmärgiks olla roheline ja innovaatiline riik. Üks võimalus on näiteks teedeehituses kasutada põlevkivi kaevandamisel ülejäävat killustikku. See annaks tööd nii raudteele kui kodumaisele betooni- ja tsemenditööstusele. Tänase tehnoloogia puhul peaks betoonteedesse paigutatud raha ära tasuma enne kümnendat aastat. Betoonteed on mõistlikud eelkõige põhimaanteedel, ringristmikel ja linnade peamagistraalidel, kus on tihe liiklus. Samuti võimaldab see tõsta raskeveokite kandevõimet ja kokku hoida kütusekuludelt,” ütles Aivar Kokk. 

„Enam ei ole vaja tõestada, et betoon on hea materjal kaasaegseks teedeehituseks,” sõnas Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu esimees Meelis Einstein. „Riigi ja rahva seisukohast on küsimus selles, kuidas jätta infrastruktuuriehituses võimalikult palju raha kodumaale – kodumaiseid materjale kasutades.”

„Euroopa Betoonteede Assotsiatsiooni arvutuste põhjal muutub betoonkatendiga tee asfalt-katendiga teest odavamaks oma kaheksandal-üheksandal eluaastal, samas kui Eesti asfalt-katendiga tee elueast on selleks ajaks pool läbi,” sõnas Eesti Betooniühingu juhataja Tiit Roots. „Kaasaegse betoontee eluiga on aga vähemalt 30 aastat.”

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785