Kuidas ehitusprojekte tulemuslikult juhtida?

Merko Ehituse, Glassolutionsi ja Tallinna linnavalitsuse esindajad räägivad 7. veebruaril toimuval Projektijuhtimise hommikuseminaril kogemustest, kuidas nemad on projekte juhtinud ning millised on olnud nende suurimad õnnetunnid selle juures. Koolitaja Kristjan Otsmann jagab kuulajatele neli head tulemuslikkuse suurendamise töövõtet.

Hilton Tallinn Park Hotelli projekteerimist ja ehitust vedanud Merko Ehitus Eesti projektidirektor Tarmo Pohlakrääkis, et ehitusel oli kaks ja pool aastat oli pinge üleval, hingamisruumi polnud – see oli nagu maratoni jooksmine 800 meetri tempoga.

Pohlak rääkis, et kuigi nemad teostasid Olympicule võtmed-kätte-lahenduse, pidi nende- ja ka operaatoripoolne meeskond olema tõsiselt asja juures. „See on rahvusvaheline seltskond – Hiltoni projektidirektor ja sisekujunduse eest vastutajad tulid Türgist, erinevaid spetsialiste Saksamaalt, Inglismaalt ja ka mujalt Euroopast. Hotelli põhiliste, külastajatele avatud tsoonide sisekujundus tuli Soomest. Omavaheline suhtlus oli aktiivne ja pidev,“ selgitas Pohlak.

Ta rääkis, et projekteerimine ja ehitus oli pidevalt kompromisside leidmise kunst.

Maailmakuulsasse Londoni äripiirkonda Canary Wharf kerkinud 45-korruselise pilvelõhkuja Baltimore Tower fassaadi klaaspaketid tootis Glassolutions Baltiklaas Tartu tehas. Ettevõtte Baltikumi äriüksuse juhataja Martti Korgi sõnul tegi ligi poole miljoni euro suuruse ja kaks aastat kestnud projekti eriliseks selle mahukus ja pikaajalisus.

“Tootmises pidime väga täpselt jälgima, et õiged klaasid valmiksid ja saaksid õiges järjekorras pakitud. Eksimisruumi meil sisuliselt ei olnud, sest asenduspakette oleks pidanud hiljem vahetama helikopteriga,” rääkis Kork. Klaaspaketid transporditi Londonisse puidust kastides ja veokitega. Pilvelõhkuja 2.-42. korrusel asuvad kahe ja kolme magamistoaga korterid, mille privaatsete rõdude klaaspiiretest moodustub ümber maja keerduv omapärane ring.

Lemminkäinen Eesti endine juht Sven Pertens märkis, et suureks kitsaskohaks betoontee rajamisel osutus sobivate materjalide leidmine.

„Katselõigu ehitamisel saime selgeks, et ehitusel kasutatavat betoonisegu ei saa väga kaugele transportida. Segu maksimaalne transpordikaugus on 10 kilomeetrit, kuna seda transporditakse kalluritega. Kaugemale transportides hakkab betoonisegu kallurikastis segregeeruma, jämedamad kivid vajuvad allapoole ja segu pole enam ühtlane,“ rääkis Pertens. „Kusjuures kerkis mure, et sobivat killustikku spetsiaalse betoonisegu tootmiseks lähikonnas ei ole,“ lisas ta.

Ta märkis et betoontee ehitamine on tehnoloogilise protsessi poolest üsna aeganõudev ja ette antud üllatused pikendasid projekti veelgi. „Aeganõudev on ka see, et teelõiku ei saa avada liikluseks kohe, vaid betoonile tuleb anda kivinemiseks 28 päeva.“ 

7. veebruaril toimub poolepäevane projektijuhtimise hommikuseminar ehitussektorile, mis keskendub meeskondade koostööle ning produktiivsuse kasvatamisele. Seminaril räägivad enda õnnestumistest ja ebaõnnestumistest Hiltoni hotelli ehitanud Merko Ehituse projektidirektor Tarmo Pihlak, Londoni pilvelõhkuja klaasfassaadi tootnud Glassolution Baltikumi äriüksuse juhataja Martti Kork ning Tallinna betoontee katelõigu eestvedaja Tallinna linnavalitsuse nõunik Priit Willbach. Nodreconi BIM projektijuht Miina Karafin kõneleb, kuidas muuta ehitusprotsessid ja nende haldamine efektiivsemaks.

 

 

Osale arutelus

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Ajakiri Ehitaja

november 2017

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017

Ehituse erilehed