Rail Baltic Estonia OÜ juht Indrek Orav ütles eile toimunud ehituskonverentsil, et järgmisel aastal algab Rail Balticu trassi tehniline projekteerimine ning ehtustööd peaksid suures mahus algama 2020. aastal.

- Rail Baltic Estonia OÜ juht Indrek Orav ütles eile toimunud ehituskonverentsil, et järgmisel aastal algab Rail Balticu trassi tehniline projekteerimine ning ehtustööd peaksid suures mahus algama 2020. aastal.
- Foto: Raul Mee
Eesti ehitajatele tööd ja leiba pakkuva superraudtee ehitustööde ajagraafikuga oleme lõunanaabritest vähemalt aastaga maas, märkis Orav. „Juba käesoleva aasta augustis sai Läti lõpliku trassivariandi paika, aga meil ei juhtu see varem kui suvel 2017 või isegi sügisel ning tähendab et oleme neist maas,” tunnistas Oja ja tõi näite, et Riias lõppes just silla projekteerimishange üle Daugava jõe.
Eestisse tuleva Rail Balticu 213 kilomeetrise raudteeosa maksumuseks on Orava kinnitusel 1,3 miljardit, millest 250 – 300 miljonit peaks tulema sellest Eesti enda investeeringuna. „Projektiga tegelejaid süüdistatakse vahel, et miks ei ole arvestatud teisi trassivariante. Tõde on see, et konsultantide konsortsium hindas sadu trassivariante viie kategooria põhjal ning trassi osas on kompromisse tehtud hulgaliselt,” kinnitas Oja.
Tema kinnitusel on tänaseks jõutud eelprojekteerimise faasi, tehniline projekteerimine algab alles tuleva aasta teises pooles või 2018. aastal. Raudteetrassi ehitus algab tema kinnitusel suuremahuliselt 2020. aastal.
Sildu ja viadukte saab Rail Balticu Eesti trassiosa umbes 90, ulukitele mõeldud ökodukte umbes 30.
Seotud lood
Erinevatest looduskividest on teede, platside ja terrasside sillutamiseks murtud ja lõigatud kive ning plaate juba aastatuhandeid. Ka tänapäeval on see kõige keskkonnasõbralikum, vastupidavaim ja kaunim lahendus koduaias ja linnaruumis.