Orav: Rail Balticu ehitus loob 3000 töökohta

Raudtee kaeves.
Raudtee kaeves.

Superraudtee rajamine annab ehitusperioodil tööd 3000 inimesele, sest valmima peab ligi 90 silda-viadukti ja sadu kilomeetreid teid, ütles Rail Baltic Estonia OÜ juhatuse liige Indrek Orav. Orav kõneleb võimalustest, mida Rail Balticu ehitus sektorile loob, 6. detsembril toimuval Eesti Ehituskonverentsil.

Uue raudtee arendusprojekt on hetkel maakonnaplaneeringute läbiviimise staadiumis.

"Koos trassikoridori asukoha määramisega viib konsultantide konsortsiumi läbi ka raudtee eelprojekteerimine," täpsustab Rail Baltic Estonia OÜ juhatuse liige Indrek Orav. Aastatel 2017-2018 on kavas läbi viia mitu hanget raudtee infrastruktuuri osade projekteerimiseks. Sellele järgnevad ehitushanked, mis jäävad perioodi 2019-2024.

Eesti ehitajatele pakub uue raudtee ehitus mitmeid rakendusvõimalusi. "Lisaks raudtee muldkeha ning raudtee infrastruktuuri ehitusele tuleb ehitada ca 90 silda-viadukti, paarkümmend ökodukti ehk rohesilda ning sadade kilomeetrite ulatuses teid," toob Orav välja. Samuti on võimalus osaleda Ülemiste ja Pärnu reisiterminali, Muuga ja Pärnu kaubaterminali, nn. kuivsadama ja veeremi hooldusdepoo ning infrastruktuuri hooldusdepoo ehitushangetel.  "Eesti ettevõtjad saavad osaleda ka Lätis ja Leedus toimuvatel Rail Balticu projekteerimis- ja ehitushangetel," juhib Orav võimalusele tähelepanu.

Ehitusettevõtete hangetel osalemise kvalfitseerimistingimused ei ole veel otsustatud. "Eelduslikult ja Eesti senise praktika põhjal peaks raudtee infrastruktuuri ehitamiseks olema ehitajal vastav eelnev kogemus ja kompetents. Kõikide teiste nimetatud objektide ehitamiseks on eeldatavalt vajalikud sarnaste objektide ehitamiseks vajalik kogemus ja kompetents," lisab ta.

Ehitusperioodi mõjusid analüüsitakse

Rail Balticu ehitus ning uue raudtee tegevus omab nii otseseid, kaudseid kui tingitud mõjusid Eesti majandusele. Nii näiteks on toodud välja, et ehitusperioodil luuakse ca 3000 töökohta.

"Raudtee toob kindlasti uusi investeeringuid tootmisse, logistikasse ja transporti, mis pärast raudtee käivitamist tekitab omakorda mitmeid otseseid ja kaudmõjusid majanduses. Hetkel on käimas analüüsid nii ehitusperioodi mõjude kohta Eesti majandusele kui ka raudtee opereerimisperioodi mõjudest. Nende uuringute valmides 2017. aasta alguses saame täpsemalt kirjeldada, kui suur saab olema Rail Balticu mõju, sh numbriliselt ka SKT-le," selgitab Orav.

Osale arutelus

  • Mariliis Pinn
    Ehituse erilehe toimetaja

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Ajakiri Ehitaja

oktoober 2017

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

DEROSSI OÜ otsib PROJEKTIJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

05. november 2017

HILTI is looking for a SALES REPRESENTATIVE

Manpower OÜ

03. november 2017

Ehituse erilehed