Veebilahendus nihutab maja loomise piire

www.creatomus.com veebilehe kaudu kuvatakse potentsiaalsetele ostjatele 3D-kujutis ja plaanid majast ning näidatakse selle ligikaudne ehitushind ja energiatõhusus.
www.creatomus.com veebilehe kaudu kuvatakse potentsiaalsetele ostjatele 3D-...

Creatomus Solutionsi ja katus.eu koostöös on valminud Eesti esimene majakonfiguraator, kus potentsiaalsetele ostjatele kuvatakse 3D-kujutis ja plaanid majast ning näidatakse selle ligikaudne ehitushind ja energiatõhusus. Toode põhineb veebitehnoloogial, mis võimaldab ostjal ilma projekteerimismeeskonna sekkumiseta endale sobiv tulevikukodu luua, kirjutab Äripäeva Oma Maja kuukiri.

Tootekonfiguraatorid on juba mõnda aega kuulunud veebiturundajate arsenali. Ka majatootjad pakuvad tihtipeale mitmeid erinevaid tüüpmajasid, mida saabki käsitleda erinevate toodetena. Lihtsalt nende toodete kohandamine tellija soovidele vastavaks käib töömahuka projekteerimisprotsessi kaudu. Seda protsessi saab tänapäevase tehnoloogiaga aga väga suures ulatuses automatiseerida.

Oma kataloogimajade väljatöötamine jääb tootjatele pahatihti vaid unistuseks, millele igapäevase tootmise, projekteerimise ja klientidega suhtlemise kõrval aega ei kipu jääma. Paljud on läinud traditsioonilise majakataloogi loomise teed, kuigi klassikaline kataloogimaja ei pruugi olla ostjale niivõrd ahvatlev. Kõik soovivad oma kodu loomisel omanäolisust ning ka ruumilised ja funktsionaalsed nõudmised on erinevad.

Lubab hinna ja pinnaga mängida

Idee luua kataloogimaja konfiguraator tekkis eelmisel aastal Garage48 Greentechi häkatonil. Täpsed vajadused on selgunud majatootjatega ja kinnisvaraarendajatega konsulteerides. Arvesse on võetud ka lõpptarbijatelt ehk potentsiaalsetelt ostjatelt pärinevat informatsiooni ning praegune lahendus, mille leiab creatomus.com-i ja katus.eu veebilehtede kaudu, on välja töötatud viimase 18 kuu jooksul.

Moodne kataloogimaja põhineb veebitehnoloogial, mis võimaldab ostjal ilma projekteerimismeeskonna sekkumiseta endale sobiv tulevikukodu luua. Potentsiaalsetele ostjatele kuvatakse 3D-kujutis ja plaanid majast ning näidatakse selle ligikaudne ehitushind ja energiatõhusus.

Tootjate jaoks seisneb eelis ajakokkuhoius. Selle abil saab tunduvalt vähendada tellijale sobiva lahenduse leidmiseks kulutatud töötunde. Veebianalüütika lubab aru saada ostjate eelistustest ning vastavalt kohandada oma toodet turu nõudmistele. Samuti on võimalik toote automaatne hinnastamine, mis aitab vähendada tarbetute hinnapakkumiste tegemise hulka. Tellijale on selle võimaluse kasutamine tasuta.

Lisaväärtus seisneb paindlikkuses

Tulevikus saab konfiguraatori populaarsemaks funktsiooniks eeldatavasti aga detailsete hinnapakkumiste küsimine. Kuna majaehituse see osa on tavaliselt tellija jaoks üks keerukamaid, siis on see suur eelis majaehituse tavaprotsessi ees.

Edaspidi on plaanis jõuda Euroopa majaostjateni – luua koostöös Eesti majatootjatega ja arhitektidega paindlikud majatüübid ning ostja käitumismustreid järgides arendada need hästimüüdavateks, omanäolisteks ja masskohandatavateks toodeteks. Eesti tootjad ekspordivad valdava osa oma toodangust välisturgudele ning see lahendus saab aidata nende toodangule anda suurema lisaväärtuse.

 

Osale arutelus

  • Renee Puusepp, Slider Studio

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Ajakiri Ehitaja

oktoober 2017

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

HILTI is looking for a SALES REPRESENTATIVE

Manpower OÜ

03. november 2017

DEROSSI OÜ otsib PROJEKTIJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

05. november 2017

Ehituse erilehed