Eesti Metsa- ja Puidutööstuse Liidu tegevjuhi Henrik Välja sõnul kogub puit materjalina üha enam populaarsust tänu oma keskkonnasõbralikkusele, esteetikale ja kergele töödeldavusele.

- Puit on võimalusterohke materjal
- Foto: Veiko Tõkman
“Puit on võimalusterohke materjal, mida on aasta-aastalt üha enam kasutusel nii suuremate kui ka väiksemate ehitiste juures. Arvestades puidu omadustega ja järgides õigeid ehitusvõtteid, saab puitu kasutades ehitada stiilse ning vastupidava ehitise,” selgitas Välja ning lisas, et metsarikka ja tugeva ehitussektoriga riigina peaksime enam tähelepanu pöörama puidu innovaatilistele kasutusviisidele, sealhulgas nii korruselamute kui ka büroohoonete kandekonstruktsioonides. “Maailmas kerkivad üha kõrgemad puidust ehitised, mis tähendab Eestile võimalust arendada kõrge lisandväärtusega eksporti nii ehituselementide kui ka nende juurde kuuluvate inseneri- ja arhitektitööde näol. Lisaks saame kaasa aidata jätkusuutlikuma ehitussektori arendamisesse nii siin kui maailmas,” lausus Välja.
Edendamaks puidu kui keskkonnasõbraliku ja kohaliku ehitusmaterjali kasutamist korraldab Eesti Metsa- ja Puidutööstuse Liit koostöös Eesti Arhitektide Liidu ja Eesti Ehitusinseneride Liiduga 9.-10. novembril Tallinnas kümnenda rahvusvahelise puitarhitektuuri ja –inseneeria konverentsi “Puit – homse elukeskkonna võti”. Konverentsil käsitletakse lisaks teistele teemadele ka ristkihtliimpuidust konstruktsioonide kasutamist kortermaja projekteerimisel ning tehases toodetud puidust korrushoonete ehitamist.
Lisaks kuulutatakse konverentsil välja konkursi Aasta Puitehitis 2016 parimad puitehitised Eestis.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Rääkides Eestis valmivate kvaliteetsete uste ja akende tootmisest, ei saa üle ega ümber Haapsalu Uksetehasest. Ent pea 35 aastat järjepidevalt tegutsenud ettevõtte suund oleks võinud olla ka muu, sest esimese tootena valmistati tehases hoopis täispuidust kirst, mis tellimustööna Žiguli 09 katusel Soome sõidutati.