Lemminkäinen: jämepurd-täitematerjali kogumahus väljakaevamine ei õnnestunud

Tallinna ringtee Kurna-Luige lõik
Tallinna ringtee Kurna-Luige lõik

Vaid mõni aasta tagasi valminud Tallinna ringtee Kurna–Luige lõigul tekkis käesoleva aasta suvel asfaltkattesse auk, mille tõttu sõidusuund suleti. Ehitaja Lemminkäinen Eesti kasutas maantee ehitusel muldes ajutiste ehitistena suuremõõtmelisi betoonijäätmeid ning jättis need eemaldamata, teatas Maanteeamet.

2014. aasta teises pooles valminud Kurna–Luige teelõigu ehitaja Lemminkäinen Eesti AS vastutab jätkuvalt töövõtugarantii eest. Esialgse informatsiooni põhjal leidis Maanteeamet, et tegemist ei ole garantiijuhtumiga. Amet tellis põhjaliku uuringu otse Teede Tehnokeskuselt ning korraldas riigihanke, mille võitja kohustus oli leida vajumiste põhjused ja välja pakkuda lahendused teekatte taastamiseks.

Hanke võitnud AS Nordecon teostas põhjalikud uuringud vajumiste selgitamiseks ja eemaldas lõigult katendikonstruktsiooni. Uuringute tulemusena selgus, et vajumiste põhjusteks oli kaks erinevat tegurit. Lemminkäinen oli muldes kasutanud ajutiste ehitistena suuremõõtmelisi betoonijäätmeid, mille ta oleks pidanud enne mulde valmisehitamist eemaldama. Lisaks oli toimunud mulde ning teekatte ühtlane vajumine mulde raskuse tõttu, mille puhul Maanteeamet otsustas samuti katendikonstruktsiooni taastada projektsel kõrgusel.

Betoonijäätmete eemaldamise nõude oli Lemminkäinen Eesti AS-le esitanud ka omanikujärelevalvet teostanud Taalri Varahaldus AS, kes paraku ei kontrollinud, kas nende nõudmine täideti. Betoonijäätmete vahele jäänud tühimikud võimaldasid vibratsiooni mõjul liivmaterjalide liikumist ning sellega katendikonstruktsiooni kokkuvarisemist. Betoonijäätmeid leiti lisaks kohas, kus katendi varisemist ei olnud toimunud, kuid mulde tihedus oli juba olematu.

Vastavalt eeltoodule esitas Maanteeamet lepingu täitmise nõude Lemminkäinen Eestile, nõudes katendikonstruktsiooni projektijärgset taastamist garantii korras oktoobri jooksul.

Arvestades, et betoonijäätmete eemaldamine antud sügavuselt ja tagasitäitmine võib kahjustada ka liikluse all olevat teeosa, on Lemminkäinen esitanud projektist erineva tehnilise lahenduse teemulde taastamiseks, mille Maanteeamet on kooskõlastanud.

Ehitustööde ajal ja garantiiperioodil teeb omaniku järelevalvet Taalri Varahalduse AS.

Rasked ehitusolud

Lemminkäinen Eesti AS-i juhataja Tarmo Trei selgitas Postimehele, et Kurna-Luige teelõigul olid aastatel 2013-2014, kui ettevõte Kurna-Luige teelõigul töid teostas, väga rasked ehitusolud - turbaala, sügavad kaeved ja kõrge veetase.

Sestap rajati töö tegemiseks selles piirkonnas jämepurd-materjalist ajutine juurdepääsutee, mis oli kasutuses kuid, et vedada sedamööda rasketehnikaga täitematerjale.

Jämepurd materjalist taolise juurdepääsutee rajamine on sage ja sellistes rasketes oludes levinud tehnoloogiline lahendus,” ütles Trei.

Ta kinnitas, et kui ajutist juurdepääsu enam vaja ei olnud, siis tee ka likvideeriti, kuid kuna tegemist oli raskete oludega, siis kogu jämepurd täitematerjali tõenäoliselt välja kaevata ei õnnestunud.

Ta lisas, et nüüdseks on parandustöödeks välja töötatud tehniliselt optimaalseim lahendus, mille maanteeamet on põhimõtteliselt ka heaks kiitnud.

 

Osale arutelus

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Ajakiri Ehitaja

november 2017

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017

Ehituse erilehed