Autor: Eva Kiisler • 7. juuni 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Palling: betoonteed võivad aidata kogu majandust

Foto: Eerik Riikoja
Betoonteede ehitamine võib olla mõnevõrra kallim kui asfalteede ehitamine, kuid ei tasu jätta arvesse võtmata üldist kasu majandusele, rääkis Riigikogu majanduskomisjoni liige Kalle Palling täna toimuval konverentsil Betoonteede ehitamise väliskogemuse tutvustamine Eestis.

 

“Igasuguse ehitamise juures on oluline kasutatava materjali kodumaisuse aste. Mida suurem hulk materjale on Eestist pärit, seda kasulikum on see loomulikult Eesti majandusele. Eesti teede-ehituses otsitakse pidevalt uusi võimalusi kodumaise materjali ja tööstusjääkide kasutamiseks ja väärindamiseks. Hiljutised katsetused põlevkivituha kasutamiseks teede-ehituses näitasid häid tulemusi. Võibolla on kodumaisel betoonil teede-ehituses siinkohal kaalukas sõna sekka öelda?” ütles Palling.

Põlevkivist elektri- ja õli tootmisprotsessi käigus tekib suur hulk igasuguseid jääke, sealhulgas poolkoksi, millest saab omakorda toota tsementi. Lisades materjali kodumaisusele asjaolu, et põlevkivi aitab tagada Eestis energia varustuskindluse ja annab Ida- Virumaa elanike töökohti võib betoonteede ehitamine osutuda Eestile kasulikuks, rääkis Palling.

“Isegi kui analüüsid näitavad, et betoonteede ehitamine on võibolla esmaspilgul kitsas kululõikes asfaltbetoonteedest mõnevõtta kallim,” rõhutas ta.

Poola kogemus Eestile eeskujuks

“Kui saaksime põlevkivist elektri tootmise jääkide tuhamägedesse ladestamise asemel laotada need ühtlaselt mööda maad laiali ja teha sellest tugevad ja vastupidavad teed, usun, et oleme ka keskkonnahoiu valdkonnas suure sammu edasi liikunud,” ütles Palling.

“Saades lisaks ka vastupidavad betoonteed, on ehk lihtsam ka Ida- ja Lääne-Virumaa inimestele selgitada, miks peab nii palju põlevkivi kaevandama,” lisas ta.

Igal aastal ehitatakse maailmas kümneid tuhandeid kilomeetreid betoonteid, katselõikude ehitamisega on algust tehtud ka Eestis. Riigikogu majanduskomisjoni, Eesti Asfaldiliidu, Eesti Ehitusmaterjalide Tootjate Liidu ja Eesti Betooniühingu korraldatud konverentsil tutvustavad Poola Maanteeameti betoonteede spetsialistid betoonkatendite ehitamise laialdasi kogemusi Poolas.

“Olles Eestiga sarnases arengufaasis on betoonteede ehitamine Poolas teinud läbi muljetavaldava arengu. Kindlasti on Poola selles osas Eestile suurepäraseks eeskujuks, kelle positiivseid näitaid annab kas täielikult või osaliselt üle kanda,” rääkis Palling.

 

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785