• 18.05.16, 09:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pool kilomeetrit betoonteed läheb maksma 1,8 miljonit

Tallinna Paldiski maantee rekonstrueerimistööde käigus rajatava poolekilomeetrise betoonist katselõigu ehitustööde maksumus on 1,8 miljonit. Betoontee on 30% kallim tavalisest asfaltkattega teest.
Pool kilomeetrit betoonteed läheb maksma 1,8 miljonit
  • Foto: Raul Mee
Betoonist katselõigu ehitustöödega alustati Paldiski maantee rekonstrueerimistööde käigus 9. mail . Katselõiguna valatakse 230-meetrisele lõigule 25 cm paksune betoonkate ja 310-meetrisele lõigule 20 cm paksune betoonkate, mis kaetakse 5 cm kulumiskihiga. Põhiliselt on betoonplaadi laiuseks kaheksa meetrit. Tee-ehitusobjekti peatöövõtja on Lemminkäinen Eesti AS. Teelõigu eksperimentaalset betoonosa ehitab saksa allhankija Beton Technik.
Katselõik rajatakse uurimaks võimalusi teede vastupidavuse parandamiseks. „Üks võimalus on betoonteede rajamine raskeltkoormatud ja kõrge liiklusintensiivsusega põhiteedele. Õigesti dimensioneeritud  ja nõuetekohaselt ehitatud betoonkate on väga pika kasutusajaga ning madalate hooldekuludega,“ ütlesTallinna linnavalitsuse vanemspetsialist tehnikadoktor Priit Willbach. 
Betoonkatte kasuks räägivad hooldekulude vähesus ning teekasutajate suurem sääst võrreldes asfaltkattega. Betoonkatte hooldevajadus on võrdlemisi väike. Iga 10-12 aasta järel tuleb taastada kattepinna karedus teemantfreesimise teel ning iga 12 aasta järel võib eeldada teatud koguse vuukide remondivajadust. Asfaltkatte puhul tuleb aga suure liiklussageduse korral ette näha iga 10 aasta järel asfaltbetoonist ülekate koos eelneva tasandusfreesimisega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Kogemused näitavad, et 40ks aastaks projekteeritud kate võib tegelikkuses olla kasutuskõlblik märksa pikemat aega ilma remonttööde vajaduseta,“ ütles Willbach.
Liguikaudu 500m pikkusel betoonteel on betoonpinda üle 6000 ruutmeetri. Betooni valamistööd jätkuvad kuu lõpuni. Siis järgnevad viimistlustööd. Tsementbetoonist teelõik avatakse pärast jaanipäeva.
 
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.25, 16:14
Kaabli kvaliteet ei ole silmaga nähtav, aga tagajärjed võivad olla valusad
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele