18. november 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Maailma muuta on kõige parem äri kaudu

Foto: Best-Marketing.com
Kahtlemata mõjutab ehitusettevõtlus meie elukvaliteeti. Ent kas praegune arengutempo on piisav. Ei ole ju võõras lause, et ehitussektor on konservatiivne ning sealt on arengut keeruline välja võluda. Ent kõi korraks pilk teistele sektoritele visata, siis kuidas on seal lood maailma muutmise ja arengutempoga. Vaja on suurt mõtet, kirjutab Alvar Lumberg Transferwise'ist.

Eesti Ehituskonverents 2015

3. detsembril kohtuvad Eesti ehitussektori mõjumakad ja ärksamad ehitusettevõtjad, otsustajad ning võtmeisikud Eesti Ehituskonverentsil, kes arutlevad ka selle üle, kuidas kiirendada Eesti ehitussektori arengut ning milliseid strateegiaid valida.

Vaata kes on kohal ja pane ka ennast kirja.

Veel nädal aega on jäänud võimalus registreerida konverentsile soodushinnaga.

 

Inimeste tegude summa võiks olla positiivses bilansis. Kui me avaldame ümbritsevale maailmale negatiivset mõju, peaksime vähemalt samavõrra või – veel parem – rohkemgi avaldama ka positiivset mõju. Maailma muutmine algab küll igast üksikust inimesest, aga tähendab siiski miljonite kaasamist. Kõik me teame, kui keeruline on kas või iseenese sissejuurdunud harjumusi muuta, kuid kuidas muuta veel miljonite mõtteviisi?

Vaja on suurt mõtet

Y-põlvkonda uurinud sotsioloogid on välja toonud, et tänased 20-30aastased peavad väga oluliseks, et nende igapäevane töö teeniks mõnd suuremat eesmärki ja et tööl oleks tähendus.Juhtimismõtleja ja ettevõtja Aaron Hurst on selle nähtuse oma raamatu pealkirjas nimetanud eesmärgimajanduseks. Hursti arusaama järgi on maailma muutmisest saamas ettevõtete pärisosa ja kui seda ei tehta, jäädakse kaotajaks tööturul – inimesed ei taha tööle tulla ettevõttesse, mille tegutsemisel puudub n-ö suur mõte.Äri on hea mudel maailma muutvate ideede testimiseks, kuna elujõulisuse parim indikaator on see, kas ideel põhinev ettevõtmine suudab end ülal pidada või isegi kasumit teenida. Heategevus elab vaid seni, kuni on heategijaid, ent tõeliselt maailma muutev idee õlitab oma mootorit ise.Start-up-mõtlemine, mille puhul idee võimalikult varakult pärismaailma lahti lastakse, et saabunud tagasiside põhjal parandusi tegema hakata, sobib seepärast hästi sotsiaalse innovatsiooni maailma. Maailma muutma minnes saab sarnaselt start-up’iga idee elujõulisust kontrollida kiiresti, olgugi et mõju võib avalduda alles palju hiljem.Ettevõtlus on katsetamine

Sellisel testringil saab selgeks, kas sõidukil, millega suunatakse miljoneid inimesi oma harjumusi, suhtumisi ja mõtteviisi muutma, jooksevad juba mõnesaja meetri pärast kummid tühjaks või on siiski lootust finišisse jõuda.Ettevõtlus tähendab riski võtmist ja katsetamist. Ning kui midagi lähebki nässu, siis see on andestatav. Võiksime võtta eeskuju USAst, kus pankroti läbimist peetakse lihtsalt üheks õppetunniks. Ainult proovides, katsetades ja vigadest õppides on võimalik jõuda ideedeni, mis aitavad muuta maailma.

Autor: Alvar Lumberg Transferwise

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785