Eelmise aasta lõpus välja kuulutatud Rail Baltica Ülemiste reisiterminali arhitektuurse ideekonkursi võidutöö kohaselt rajatakse terminal raudtee kohale õhku. Kõrvalkrundile kerkiva kaubanduskeskuse naabrusse tekkiv terminaliala peab mõjuma eraldi maamärgina ja selle rajamise tehnilised keerukused usutakse olevat lahendatavad.
Nagu võistluseeskiri sedastas, otsiti parimat arhitektuurset ja asendiplaanilist lahendust planeeritavale rahvusvahelise rongiliinide terminalihoonele koos seda ümbritseva avaliku ruumi ja tervikliku liikluslahendusega. Arhitektibüroo OÜ 3+1 suure koosseisuga välja töötatud võidutöö nimega “Tagasi” paigutub rongijaama raudtee kohale nn ämblikmajana, mille arhitektuurilise lahenduse leidsid võidutöö välja valinud žüriiliikmed olevat põneva ja elamusliku.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ülemiste City linnakut arendavad ettevõtted – Technopolis Ülemiste AS ja Mainor Ülemiste AS – suurendasid tänavu I kvartalis 2014. aasta sama perioodiga võrreldes käivet üle 10 protsendi, mis küündis kokku 3,6 miljoni euroni.
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta kandvuse, veepidavuse või stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas laialdaselt kasutatavaks pinnase parenduse meetodiks on jugainjekteerimine (ing keeles Soilcrete® või jet-grouting). See tehnoloogia võimaldab pinnasesse rajada erineva kuju ja suurusega tsementeerunud sambaid ilma ulatuslike väljakaevamisteta ja seda ka kitsastes tingimustes.