Autor: Sulev Senkel • 17. märts 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Estoveri juht rajab sadama Ida-Virumaale

Foto: Andras Kralla
Estoveri tegevjuht Hannes Prits plaanib koos oma vennaga alustada Ida-Virumaal Purtse külas jahisadama arendust, mille puhul on saadud ka Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuselt ka üle 150 tuhande euro toetust.

Rajatav Purtse jahtsadam jaguneb plaaniliselt kaheks (aluseid akvatooriumis lainetuse eest kaitsvaks) muuliks ja nende vahel paiknevaks 48 meetri pikkuseks ujuvkaiks. Kavas on ehitada ka slipitee paatide veeskamiseks ja sadamahoone koos välisvõrkudega. Projekti raames on kavas süvendada akvatoorium ja farvaater 2,5 meetrise sügavuseni. Sadamasse on planeeritud 14 paadikohta kuni 30 jalastele alustele. 14st kaikohast 10 oleksid külaliskohad, seisab kirjas Purtse jahisadama Facebooki lehel.

Sadama arendusega tegeleb OÜ Trogar, mille juhatusse kuuluvad Estoveri tegevjuhina töötav Hannes Prits ning tema vend Heigo Prits. 

Sadama arenduse koguinvesteering küünib Hannes Pritsi sõnul 2,5 kuni 3 miljoni euroni. "Sadama projekti aitab finantseerida EASi Regionaalarengu fond läbi väikesadamate toetusmeetme. Kogu kompleksi (sadam ja puhkehooned, toim) ehitamisel näeb finantseerimisplaan ette kombineerida omanike laene, toetusi ja pangalaenu," märkis Prits ehitusuudistele 

"Sadama valmimistähtaeg on 1. oktoober 2015, aluseid hakkab sadam vastu võtma järgmisel navigatsioonihooajal," lisas ta. "Kogu kompleks on kavas valmis ehitada 2020 aastaks."

Projekti kõige keerulisemaks hindab Prits kaldakindlustuste ja muuli rajamist. Jõesuudmes asuvas sadama asukohas on ka nõukogude ajast jäänud vana muul, mis vajab korralikku renoveerimist. Samuti vajab süvendamist sadamasse tulev sissesõidu farvaater, mis seni ligipääsetav vaid soodsate tuulesuundade ja piiratud süvisega alustele.

"Projekti raames on kavas süvendada akvatoorium ja farvaater 2,5 meetrise sügavuseni," ütles Prits.

Sadamarajatised on projekteerinud Corson OÜ, sadama hoone ja välisvõrgud AS Resand. Ehituse peatöövõtja on Aktsiaselts VMT Ehitus. Omanikujärelevalve -Hamilton Grupp OÜ.

* „Trogar“ – elukutseline salapiiritusevedaja rahvapärane nimetus 30-ndate Eesti- ja Soome rannikualadel (tuleneb soome keelest, tähistades spekulanti)

Projekti visioonis on märgitus, et ühendades omavahel salapiirituseveo rahvusromantilise aura ja moodsa Eesti puitarhitektuuri ning madalenergia lahendused, soovib Trogar luua Lüganuse valda maamärgina toimiva turismikompleksi, mis hõlmaks  kvaliteetse majutus- ja aktiivse puhkuse teenusteks vajalikku taristut: puhke- ja konverentsiruume, vaatetorni, rannakohvikut/sadamakõrtsi, raamatukogu, mis koondaks endas Eesti merenduse- ja rannakülade elu kajastavat ilukirjandust, salapiirituseveo teemalist eramuuseumit ning väikesadamat.

 

 

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785