11. märts 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti firma toodab Oslo lennujaama klaasist juurdeehitise

Foto: Guardian Industries
Eesti firma Klaasimeister toodab Norra suurima lennujaama juurdeehitisele ligi 10 000 ruutmeetrit kõrgtehnoloogilist päikesevalgust ja müra summutavat klaasi.

AS KlaasimeisterAsutatud: 1997. aastalValdkond: klaaspaketi jm klaasist ehitusmaterjali tootmineOmanikud: Tarmo Jullinen ja Heiki ZuppingTöötajaid (2013): 72Käive 2014. aastal 9 mln eurot (aasta varem 8,7 mln). 2015. aasta prognoos 10-15% kasv.Kasum 2014. aastal 600 000 eurot (aasta varem 1,3 mln)Äripäeva edetabelites: seitsmel korral Gaselli TOPis (viimati 2011. aastal). Mulluses ehitusmaterjalitootjate edetabelis 12. kohal.Vaata Äripäeva edetabeleid aadressilt www.aripaev.ee/top. Artiklid kiiresti arenevatest firmadest ja Gaselli edetabelid leiab www.aripaev.ee/gasell.

Põhjamaade ühe suurema ja kaasaegsema lennujaama Gardermoeni 1,4 miljardit maksvate laiendustööde käigus ehitatakse ümber nii terminalihoone kui reisijate väljumis- ja saabumisalad. Projekti arhitektuurilahenduses domineerivad klaaspinnad, mille tootmine telliti Eesti firmalt Klaasimeister.

“Meie jaoks oli võtmeküsimuseks nii materjalide visuaalne kui praktiline pool,” rääkis ettevõtte tootejuht Kaido Toonekurg. “Antud ehitise puhul lähtusime eelkõige sellest, et valitud klaasid täidaks kõrgendatud turva- ja helinõudeid, aga ka disaini poolest on hoone omapärane – näiteks on klaasist ka fassaade toetavad kõrged klaaspostid, mis muudavad lennujaama veelgi avaramaks ja valgusküllasemaks.”

Klaaslahenduste tööde summa küünib Toonekure sõnul üle miljoni euro.

Taoliste projektideni on Klaasimeistri viinud pikaajaline koostöö Skandinaaviaga. "Esimesed koostööprojektid tegime Skandinaviska Glassystemiga (fassaadide projekteerija ja paigaldaja, toim) juba 2009 - suuremad tööd 2010 ja sealt siis on koostöö edasi arenenud," rääkis Toonekurg.

Projekti klaasitootmine kestab Toonekure sõnul käesoleva aasta suveni. Suurprojektid Klaasimeistrit ei kohuta, sest juba varasemalt on ettevõte suurprojektidele klaaslahendusi teinud. Ettevõte töö realiseerimiseks lisatööjõudu ei vaja ning Toonekure sõnul tullakse toime olemasoleva personaliga. 

"Oleme pidevalt investeerinud kaasaegsesse tehnoloogiasse, et tootmine oleks efektiivne ning saaksime pakkuda suuri keerulisi projekte," ütles Toonekurg Ehitusuudistele.

Klaaslahenduse puhul kasutati Toonekure sõnul Ameerika klaasitootja Guardian SunGuard klaase, mis võrreldes tavaklaasiga lasevad paremini läbi loomulikku valgust, peegeldavad tagasi päikesevalgust, lukustuvad soojusenergiat ning aitavad seeläbi kokku hoida terminalihoone jahutus- ja küttekulusid.

Gardermoeni lennujaama laiendustööd lõppevad 2017. aastal, mil selle läbilaskevõime on 28 miljonit reisijat aastas.

Foto: Oslo Lennujaama juurdeehitus - Guardian Industries
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785