Eesti firma toodab Oslo lennujaama klaasist juurdeehitise

Oslo Gardemoni lennujaama laienduse ehitus
Oslo Gardemoni lennujaama laienduse ehitus

Eesti firma Klaasimeister toodab Norra suurima lennujaama juurdeehitisele ligi 10 000 ruutmeetrit kõrgtehnoloogilist päikesevalgust ja müra summutavat klaasi.

Põhjamaade ühe suurema ja kaasaegsema lennujaama Gardermoeni 1,4 miljardit maksvate laiendustööde käigus ehitatakse ümber nii terminalihoone kui reisijate väljumis- ja saabumisalad. Projekti arhitektuurilahenduses domineerivad klaaspinnad, mille tootmine telliti Eesti firmalt Klaasimeister.

“Meie jaoks oli võtmeküsimuseks nii materjalide visuaalne kui praktiline pool,” rääkis ettevõtte tootejuht Kaido Toonekurg. “Antud ehitise puhul lähtusime eelkõige sellest, et valitud klaasid täidaks kõrgendatud turva- ja helinõudeid, aga ka disaini poolest on hoone omapärane – näiteks on klaasist ka fassaade toetavad kõrged klaaspostid, mis muudavad lennujaama veelgi avaramaks ja valgusküllasemaks.”

Klaaslahenduste tööde summa küünib Toonekure sõnul üle miljoni euro.

Taoliste projektideni on Klaasimeistri viinud pikaajaline koostöö Skandinaaviaga. "Esimesed koostööprojektid tegime Skandinaviska Glassystemiga (fassaadide projekteerija ja paigaldaja, toim) juba 2009 - suuremad tööd 2010 ja sealt siis on koostöö edasi arenenud," rääkis Toonekurg.

Projekti klaasitootmine kestab Toonekure sõnul käesoleva aasta suveni. Suurprojektid Klaasimeistrit ei kohuta, sest juba varasemalt on ettevõte suurprojektidele klaaslahendusi teinud. Ettevõte töö realiseerimiseks lisatööjõudu ei vaja ning Toonekure sõnul tullakse toime olemasoleva personaliga. 

"Oleme pidevalt investeerinud kaasaegsesse tehnoloogiasse, et tootmine oleks efektiivne ning saaksime pakkuda suuri keerulisi projekte," ütles Toonekurg Ehitusuudistele.

Klaaslahenduse puhul kasutati Toonekure sõnul Ameerika klaasitootja Guardian SunGuard klaase, mis võrreldes tavaklaasiga lasevad paremini läbi loomulikku valgust, peegeldavad tagasi päikesevalgust, lukustuvad soojusenergiat ning aitavad seeläbi kokku hoida terminalihoone jahutus- ja küttekulusid.

Gardermoeni lennujaama laiendustööd lõppevad 2017. aastal, mil selle läbilaskevõime on 28 miljonit reisijat aastas.

Galerii

Osale arutelus

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Ajakiri Ehitaja

november 2017

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017

Ehituse erilehed