Merko: säilitasime kasumlikkuse keerulises turuolukorras

Merko Ehituse müügitulu oli 9 kuuga 182,2 mln ning kolmandas kvartalis 68,5 mln eurot. 9 kuu võrdluses on üldehitussegmendi müügitulu kasvanud 43,3% ja kinnisvaraarenduse oma 36,3%.

Üle kolmandiku müügitulu välisturult

Kinnisvaravaldkonna müügitulude osakaal tõusis Merkol 14,5%ni ning väljaspool Eestit teeniti 31,5% müügituludest. Vähenevate insener- ja teedeehitusvaldkonna müügitulude juures on ettevõttel õnnestunud hoida kasumlikkust ja parandada kasumimarginaale. 9 kuu puhaskasum oli 7,6 ning 3. kvartalis 3,3 mln eurot.

„Müügitulude vähenemine üleüldisest ehitusturu mahtude kahanemisest tingituna on ootuspärane. Kuna turg ootab ehitusmahtude langust ka järgmisel 12 kuul, tehakse jätkuvalt madalaid hinnapakkumisi, panustades sisendhindade langusele, mis aga ei pruugi realiseeruda. See omakorda suurendab riske nii ehitusettevõtetele kui tellijatele, mistõttu ei pea me alapakkumiste tegemist jätkusuutlikuks,“ ütles AS Merko Ehitus juhatuse esimees Andres Trink.

„Me ei saa olla rahul oma uute lepingute sõlmimise mahuga, seda just arvestades väljavaateid 2015. aastaks. Samas valmistab heameelt fakt, et hetkel teenime väljaspool Eestit üle kolmandiku oma müügitulust,“ ütles Trink.

2014. aasta 9 kuuga sõlmisid kontserni ettevõtted uusi lepinguid kogumahus 107,5 mln eurot ning kolmandas kvartalis 37,2 mln eurot (2013 vastavalt 205,7 ja 109,8 mln eurot). Septembri lõpu seisuga oli kontserni teostamata tööde jääk 166,4 mln eurot (30.09.2013: 218,1 mln eurot).

Kasumlikkust suudetakse hoida

„Meil on hea meel, et vähenenud müügitulude juures oleme suutnud hoida kasumlikkust. Selle nimel oleme panustanud efektiivsemasse tegutsemisse, tõhusamasse riskide juhtimisse ning kulude kontrolli. Kasumlikkuse osas on väljakutseks suureneva mahuga üldehituse valdkond, positiivselt üllatas aga teedeehituse segment ning kasumimarginaali kasvu on toetanud ka kinnisvaraarenduse mahtude suurenemine. Oleme suurendanud investeeringuid erinevatesse uutesse kinnisvara arendusprojektidesse ning suutnud oma projektide õnnestumiseks ära kasutada Baltimaade korterituru soodsat arengut,“ tõi Trink välja.

Kontserni 9 kuu brutokasumimarginaal oli 8,9% ja puhaskasumimarginaal 4,2%, mis on mõlemad eelmise aastaga võrreldes näidanud paranemist. Ettevõtte 9 kuu puhaskasum oli 7,6 mln ning kolmandas kvartalis 3,3 mln eurot.

9 kuuga 235 korterit

2014. aasta 9 kuuga müüs Merko 235 korterit kogumaksumusega 23,8 mln eurot (käibemaksuta) ning kolmandas kvartalis 37 korterit kogumaksumusega 5,2 mln eurot. 2013. aasta 9 kuud oli vastavalt 165 korterit ja 17,4 mln eurot ning III kvartalis 71 korterit ja 6,6 mln eurot. Perioodi lõpus on kontsernil aktiivselt müügis kokku 366 korterit (30.09.2013: 385 korterit), mille kohta ei ole eellepinguid sõlmitud ja millest valdav enamik on ehitusjärgus.

Suurim projekt - Hilton

Suuremate objektidena olid Merkol kolmandas kvartalis Tallinnas töös Hilton Tallinn Park hotelli ehitus, Põhja-Eesti Regionaalhaigla Mustamäe korpuste rekonstrueerimine, trammiliini nr 4 taristu projekteerimise ja rekonstrueerimise tööd, lisaks Polipaks NT tootmis- ja logistikakeskuse ehitustööd Marupes ja multifunktsionaalse kontserdikeskuse ehitustööd Liepajas.

                                                 REGISTREERU JUBA TÄNA

                                                           LISAINFO SIIT

Osale arutelus

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Ajakiri Ehitaja

november 2017

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017

Ehituse erilehed