(Sisuturundus) CM: Ehitusmessil BAU 2015 fookus intelligentsel linnastumisel ja energiatõhususel

19.-24. jaanuarini toimub Saksamaal Münchenis maailma juhtiv arhitektuuri-, materjalide ning süsteemide mess BAU 2015, Seekordsel ehitusmessil pööratakse palju tähelepanu nutikatele seadmetele ja ökomaterjalidele, intelligentsele linnastumisele ning energiaressursside tõhusamale kasutamisele.

„BAU ehitusmessi iseloomustab rahvusvahelisus, kõige uuemate arenduste esitlemised ning näitused ja foorumid, mis käsitlevad messi põhiteemasid erinevatest vaatenurkadest. Innovatsiooni eestvedajana on BAU messile omane hetketeemade kaasamine ning tulevikule suunatus. BAU on äriplatvorm, kuhu eksponendid ja külastajad tulevad kokkuleppeid sõlmima,“ tutvustab Mirko Arend, BAU messi projektijuht.

Üle kahe aasta toimuvale BAU messile kogunevad oma ala spetsialistid üle maailma, esitledes atraktiivseid arhitektuurilahendusi, uusimaid materjale ja innovaatilisi süsteeme tööstus- ja äripindadele, eramuehituseks ning sise- ja välistöödeks. Eelmisel messil 2013. aastal osales 2060 eksponenti 41st riigist Euroopast, Lähis-Idast, Aasiast ja Põhja-Aafrikast.  17. messihallis toimuvat ning 180 000 m² suuruse pindalaga messi külastas 235 000 külastajat, kellest 26% olid väljaspoolt Saksamaad ning neist omakorda 9000 väljaspoolt Euroopat.

Demograafilised muutused, linnastumine, kahanevad ressursid, ja globaliseerumine omakorda esitab olulisi väljakutseid nii ettevõtete kui ka kodumajapidamiste energiakasutusele. Energiasäästlikud lahendused ja innovatsioon energiatõhususe vallas on jätkuvalt ka tänavu messi üheks teemaks. Võtmeteemaks on ka intelligentne linnastumine: kuna uuringu järgi on aastaks 2025 umbes kaks kolmandikku maailma elanikest koondunud elama linnadesse, peavad insenerid ja arhitektid arvestama linnapildi pidevate muudatustega juba täna ning vastama väljakutsele planeerida jätkusuutlikke ning innovatiivseid hoone-, kommunikatsiooni- ja infrastruktuurilahendusi.

Lisaks võib BAU 2015 põnevamate teemadena välja tuua ökodisaini, keskkonna ja ressursside säästmise mugavuse ja turvalisuse tõstmise kõrval, orgaanilistest allikatest pärinevad „rohelised“ materjalid, õhku ja vett puhastavad bioaktiivsed tooted, taastuvenergia kasutamise ehituse välispiirdes, päikeseenergia kasutamise suurendamine, nutikad (“smarthome”) majad ning midagi täiesti uut – tekstiiliarhitektuuri ehk uuenduslikud hooned, kus kasutatakse tekstiili ja kilet.

Lisaks messil osalejate väljapanekutele messiboksides on BAU-l kavas mitmesugused näitused ja foorumid, mis käsitlevad messi põhiteemasid erinevatest vaatenurkadest. Messi foorumiprogramm on toodud otse messihallidesse, et jõuda kõikide huvilisteni.

Messi raamprogrammi olulisemaks sündmusteks on kindlasti arhitektidele suunatud võistlus Archi-World Academy, mille 12 parimat kandidaati saavad praktikavõimaluse maailma parimates arhitektuuriettevõtetes ning reedel, 23.01.1205 toimuv Long Night of Architecture (Pikk arhitektuuriöö), mis kaasab messile kogu Müncheni linna.  Long Night of Architecture tutvustab huvilistele linna olulisemaid ja atraktiivsemaid hooneid, kuhu tavapäraselt sissepääs puudub. Eriti põnev on muidugi elamus, mida pakub öise linna atmosfäär.

Eesti ettevõtted BAU messil

Eestist osalevad ühisstendiga BAU 2015 messil Arras Construction Furniture OÜ, Palmatin OÜ, Nordic Houses KT OÜ, Rake AS, Debreta OÜ, Diamantek OÜ ja Art Doors OÜ. Messil osalemist rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) arenduskonsultani Marit Puusti sõnul lähevad EASi abil  Eesti ettevõtjad BAU messile esimest korda. „BAU mess on üks maailma juhtivamaid ehitusmaterjalide messe, mida külastab üle maailma rohkem kui 200 000 spetsialisti. Lisaks maailmatasemel külalistele pakub mess võimalust osaleda erinevatel foorumitel ja seminaridel. Ühe nädala jooksul on ettevõtjal võimalik leida uusi kontakte, teha kiirelt ja tõhusalt toote/teenuse turu-uuringut, hoida ennast kursis valdkonna uuendustega ning konkurentide tegevustega.“

Ühisstendiga messile minek annab Puusti sõnul ettevõtjatele võimaluse osaleda messil oluliselt soodsamalt. Lisaks on BAU niivõrd suur mess, et paljudele ettevõtetele peab messikorraldaja ära ütlema, kuid ühisstendile mahub kuni 14 ettevõtet olenevalt pinna suurusest, mis loob ettevõtete toodetele või teenustele parema nähtavuse.

„Eesti ettevõtted osalevad ühisstendidel väga hea meelega. Vahel leiavad nad endale uusi koostööpartnereid ja/või kliente ootamatult ka endi seast,“ ütleb Puust.

Messi kodulehekülg on http://www.bau-muenchen.com/

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Ajakiri Ehitaja

november 2017

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017

Ehituse erilehed