Kuidas paigaldada uus raudteeviadukt 48 tunniga?

19.-20. juulini andis Eesti Raudtee loa katkestada 48 tunniks raudteeliiklus Tallinn-Keila liinil.  Selles ajavahemikus tuli Nordecon ASi Juuliku-Tabasalu ühendusteed ehitaval meeskonnal panna paika  täiesti uus Topi ristmiku raudteeviadukt.

Ettevõtte sõnul liigutati Baltimaades esmakordselt kasutatud uudse tehnoloogia abil eelnevalt betoneeritud 325-tonnine sildeehitis oma projektijärgsele asukohale.

Tehti üle 10 000 m³ mullatöid ning viaduktile paigaldati uus raudtee pealisehitus. Kahe ööpäeva jooksul oli viadukti ehitusega ametis üle 70 ehitusspetsialisti. Eelnevalt kõik raudbetoon elemendid (tekiplaat, tugimüürid, pealesõiduplaadid) armeeriti ja betoneeriti raudtee kõrval valmis. Peale betoneerimistöid ja rohkem kui ühe kuu möödumist lükati raudtee viadukt paika liugtalade peal ja  kasutades nihutamiseks spetsiaalseid tungraudasid.

 Kell oli käel ja protsessi jälgisime pingsalt, et saada kõik tööd enne reisi- ja kaubarongide saabumist valmis. Kui poleks jõudnud, siis oleksid trahvid määratud, rongide hilinemise tõttu ja rahvas ei oleks jõudnud õigeaegselt punkt “A” punkti “B”. Adrenaliin oli üleval, ei saanud minutiks ka silma kinni,” ütles Nordecon ASi projektijuht Arto Lille.

Pikemalt saad projekti läbiviimisest lugeda järgmisel nädalal 28. augustil Äripäeva vahel ilmuvast erilehest Ehitus. 

Osale arutelus

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Ajakiri Ehitaja

november 2017

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017

Ehituse erilehed