Kelprojektasel Eestis ambitsioonikad plaanid

Ehitusuudiste toimetusel oli hea võimalus uurida lähemalt Leedu projekteerimis- ja konsultatsioonibüroo Kelprojektase plaane Eestisse laienedes. Küsimustele vastas Kelprojektase juhatuse esimees Algimantas Medžiaušis.

Palun rääkige oma ettevõtte taustast ja miks otsustasite just nüüd Eesti turule laieneda?
Ettevõtte ajalugu läheb aastasse 1956, kui see sai asutatud. Ettevõtte peakorter asub alates tegevuse algusest Leedus Kaunases

Kelprojektas on praegusel hetkel Balti riikide kõige suurem inseneribüroo, mille tegevusvaldkonnaks on taristud, sealhulgas teed, raudteed, sillad, lennujaamad, ning, avalike hoonete tehnosüsteemid, planeeringute tegemine. Ettevõttes töötab praegu 264 kvalifitseeritud töötajat.

Ettevõte investeerib pidevalt nii enda kui ka töötajate arengusse ning uutesse tehnilistesse lahendustesse. Eelmine aasta tunnustati meie ettevõtet Leedu kvaliteedijuhtimise auhinnaga.

Näen Kelprojektase kasvuvõimalusi just läbi uudsete tehnoloogiliste lahenduste rakendamise projektides. See on loonud tugeva aluse teistele turgudele laienedes.

Kelprojektase eemärgid kuni aastani 2016 on seotud laienemisega just taristute projekteerimise valdkonnas teistele Balti riikide turgudele ning arendada välja tegevused, et edaspidi laieneda ka uutele turgudele, näiteks Skandinaavias Rootsi, Norra ja teised.

Tuginedes meie strateegiatele, on alates 2013 aasta juunist Tallinnas ka Kelprojektase kontor.

Millised on teie plaanid Eestis, kas laienete mõnede suurobjektide perioodiks või tulete selleks, et jääda?
Eestiga on meil ikka pikemad plaanid. Peagi on meil divisjon Eestis olemas ning meil on olemas ka plaan omanda siin mõned ettevõtted ja liita need Kelprojektasega. Kui arvestada kokku praeguseid referentse ja lepinguid, siis hõlmab Kelprojektas oma töödega juba praegu kusagil 20% Eesti taristuinseneride turust.

Kelprojektaselt on praegu juba lepingute maht Eestis 2,75 miljonit eurot. See hõlmab kahekasat projekti. Seitse neist on teede projektid ja üks raudteeprojekt.

Olete väljakuulutanud suure värbamiskampaania Eestis. Millist tööjõudu otsite ning mis on peamised tingimused ja ootused uutele töötajatele?
Tuginedes meie visioonile „kaks sammu ees“, saame lubada ainult väga oskuslikku ja motiveeritud töötajaid. Meie eesmärk on koondada turu parimaid töötajaid ning oleme omalt poolt valmis selle nimel investeerima, samuti investeerima suurepärastesse töötingimustesse ja motivatsioonipaketti.

Kõrged professionaalsed teadmised ja oskused mängivad suurt rolli tulemuste osas, kuid mitte ainult. Otsime töötajaid, kes on oma tööle tõsiselt pühendunud ja soovivad saavutada parimaid tulemusi, aktsepteerivad pidevat arengut ning parendusprotsesse, mis aitavad ettevõttel kiiresti areneda.

Mis on Teie jaoks kolm kõige olulisemat edu faktorit projekteerimise- ja konsultatsiooniettevõtte puhul?
1- Töötajate kõrge professionaalne ja kogemus.
2- Igasse projekti pannakse oma parimad tehnoloogilised lahendused.
3- Pidev progress. Et tagada kõrgel tasemel teenust, investeerib Kelprojektas pidevalt lahenduste edasi arendamisele, innovatsiooni ja kaasaegsetele insenertehnilistele lahendustele, töökorralduse parendamisele ja personali arendamisele.

Mida uut ja unikaalset suudab Kelprojektas Eesti ehitussetorisse tuua?Kelprojektas on ainus inseneribüroo Balti riikides, mis kuulub tarkvaraarendusfirma arendajate võrgustikku – Autodesk Developer Network (ADN). Võrgustikku liikmena kuulumine annab palju eeliseid, et kohandada Autodeski tooteid turule. Hetkel kasutame maailmas ühte tuntuimat juhtimissüsteemi – Autodesk Vault ja selle viimaseid uuendusi. Tänu sellele suudame paremini ja kiiremini juhtida tööprotsesse.

Praegu ei ole ühtegi teist ettevõtet Balti riikides, kes kasutaks Vaulti. Selle programmi lahendused annavad võimalusi teha projekte kiiremini ja efektiivsemalt.

Kasutasime mõningaid innovaatilisi lahendusi juba Kose-Võõbu projektis, kus peame oluliseks nii uusi tehnoloogilisi lahendusi, turvalisust kui ka keskkonna säästmist.

Kui palju olete varem uurinud konkurentsi kohta Eesti ehitusturul?
Oleme Eesti turgu uurinud üsna detailselt. Nii nagu teisteski riikides, on ka siin konkurents pigem tihe, kuid oleme ikkagi oma võimalusi kaaludes positiivselt meelestatud. Meie tugevuseks on pikaaegne kogemustepagas, kvalifitseeritud spetsialistid ja väga sarnane tehniline kultuuri taust, kui võrrelda Eestit, Lätit ja Leedut.

Mis on peamised erinevused Eesti, Läti ja Leedu ehitusturul?
Meie väga suuri erinevusi ei näe. Ehitusfirmad kõigis kolmes riigi on fokusseeritud kvaliteetsele tööle ja on avatud innovatsioonile. Eesti ja Leedu turgu eristab ehk see, et Leedus on viimasel ajal aktiivsemalt võetud kasutusele BIM projekteerimise protsesse.

Eestlased võtavad palju eeskuju Skandinaavia ettevõtetelt. Kes või missugused riigid on Teile eeskujuks?
Tuleb esile tuua, et tänapäeva inseneride sektor on väga konsolideeritud. Kasutatakse samu tarkvaralahendusi, kui teistes lääneriikides, Balti- ja Skandinaavia riikides. Seda kinnitab ka ehk praktika, et võime näha suurte projektide puhul osalemas erinevaid rahvusvahelisi konsortsiume, näiteks Eesti Rail Baltica projekt. Kogemused ja kvalifikatsioonid on akrediteeritud Euroopa nõuete ja seadusandluse järgi. Võib rahul olla, et lääne maailmas välja töötatud tehnoloogiad on kasutusel nii Leedus kui ka Eestis. Pikka aega oli Leedule eeskujuks Saksamaa, kuid nüüd see enam nii pole. Nüüd vaatame rohkem kogu rahvusvahelist kogemust globaalsemalt.

Missugune on seni teie ettevõtte suurim eksimus, millest olete saanud väärt õppetunni edasiseks arenguks?
Võime olla õnnelikud, et oleme suutnud vältida suuri vigu. Oleme pigem mures liiga lühikese projekteerimise tähtaegade osas, samuti laboratoorsete geoloogiliste uuringute läbiviimise osas Eestis, sest Eesti laborid on väga hõivatud praegusel hetkel. Kuid oleme seisukohal, et kasutada ka laboreid teistes riikides. Seetõttu usume, et see probleem laheneb edukalt.

Suurimad Kelprojektase projektid Eestis:
• Tartu ümbersõidu rekonstrueerimise projekteerimine
• Teede rekonstrueerimise projekteerimine Lõuna Eestis (Antsla, Urvaste ja teistes valdades)
• Rail Balitca trassi eelprojekti koostamine
• Kose-Võõbu 28km tee projekteerimine koos viaduktide, sildade ja kergliiklusteedega
• Tallinn – Pärnu – Ikla maantee 2+1 teelõigu ehitusprojekti koostamine

Osale arutelus

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Ajakiri Ehitaja

november 2017

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017

Ehituse erilehed