Pärnu soovib Rail Balticu kaubajaama

Nii Pärnu linn kui ka ettevõtjad on huvitatud Rail Balticu kulgemisest võimalikult linna lähedalt. Soov on rajada Pärnusse kaubajaam, kirjutab Äripäeva Logistika rubriik.

“Rail Balticu kulgemine läbi Pärnu on ainuvõimalik ja peatusele Pärnus pole ühtegi mõistus­pärast alternatiivi,” nentis Pärnu linnapea Toomas Kivimägi.

Praegu on Pärnu maakonnas arutlusel Rail Balticu trassi kaks võimalikku asukohta. Ühel juhul kulgeks uus raudtee läbi Pärnu linna, teise valiku puhul Pärnu linnast mööda, Sindi lähedalt. Oktoobris maakondade kohalikes omavalitsustes alanud avalikud arutelud trassi trajektoori üle jätkuvad tuleva aasta jaanuaris. Trassi täpsem asukoht peaks selguma 2015. aastal.

Pärnu kaubajaamast huvitatud
Praegu on Rail Balticu ainus kaubajaam plaanis rajada Muugale, selle planeerimisega tegeleb Tallinna Sadam AS. Rail Balticu projektijuhi Indrek Sirbi sõnul on Muuga terminal oluline sõlmpunkt peamistele Rail Balticu kaubavoogudele.

Kivimägi sõnul on Rail Balticu oluline lisaväärtus kvalitatiivsed muutused ettevõtjate jaoks, kes soovivad mööda raudteed kaupu vedada. Kaubajaama väljaehitamine ja sidumine Rail Balticuga on tema kinnitusel väga oluline ja peaks olema kindlasti osa riigihankest.

Sadam lõikaks raudteest kasu
Raudtee ja kauba­jaama ehitamisest Pärnusse saaks kasu ka Pärnu sadam, mille kaudu transporditakse oluline osa Eesti sadamate kaudu väljaviidavatest tooraineressurssidest ja töötlevast tööstusest.

Pikemalt ja põhjalikumalt loe Äripäeva teemaveebist Logistikauudised.ee.

Osale arutelus

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Ajakiri Ehitaja

november 2018

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Ehituse erilehed