(Sisuturundus) CM: Plasto vaatab naaberturgudele optimistlikult

Eesti juhtiv plastaknatootja AS Plasto on 22 aasta jooksul tõestanud, et raskel ajal tehtud investeeringud tähendavad edasiminekut ning kasu toob sammu võrra konkurentidest ees olemine. 

„Ettevõtluses ei tohiks kunagi rapsida, vaid tuleb rahulikult mõelda ning pikaajaliselt investeerida,“ ütleb AS-i Plasto omanik ja juht Valeri Pärs.

Vastuvoolu ujumine toob kasu

„Majanduslangused on teinud meid tugevamaks ja andnud võimaluse õppida igas olukorras  hakkama saada. Näiteks 1997, kui paljud ehitusega seotud ettevõtjad oma tootmise sulgesid, alustas Plasto hoopis uue tootmishoone ehitusega ja kokkuvõtteks  oli see Plasto jaoks tolle aja parim aasta. Teiseks tippaastaks oli nii käibe kui ka toodangu osas aasta 2007. Meie eesmärk on olnud püsimajäämine ning vajadusel oleme ujunud vastuvoolu. Aga täna võib öelda, et tol hetkel tehtud vastuolulised otsused on end õigustanud. Suuri vigu me teinud pole,“ räägib Valeri Pärs.

Ta märgib, et AS Plasto on saavutanud eriti suure usalduse keerukas erakliendisektoris, tootes 95% ulatuses eraisikutele. „See näitab, et müüme enamat kui aknaid – müüme usaldust ja kvaliteeti, olles igas lepingus kindel partner.“

Ettevõte registreeriti  13. augustil 1991. Järgnes kolm pool aastat rasket tööd ja esimene aken valmis 8. märtsil 1995. AS Plasto alustas tootmist Paneeli tänav 6 asunud 700ruutmeetrisel pinnal. Pärast kaht tegutsemisaastat oli näha, et turg läheb üles ja nii väikesel pinnal ei saa edasi areneda.
1997. aastal soetati uus krunt ning 2000. aastal kolis AS Plasto 3700ruutmeetrisele tootmispinnale Peterburi maanteel asuvas tehases. 2004. aastal otsustas juhtkond tootmise automatiseerida ning  tänasel päeval on ettevõtte tootmisvõimsus Eesti kõige efektiivsema aknatootjana kuni 450 akent päevas.  2007. aasta ehitusbuum andis põhjust tootmist veelgi suurendada ja hetkel on AS-l Plasto kokku 6000 ruutmeetrit tootmis- ja 500 ruutmeetrit büroopinda.

„Täna on Plasto jätkuv areng ja turu madalseis viinud meid olukorda, kus Eesti turg meid enam ei rahulda,“ tunnistab Valeri Pärs. „Meie ambitsioonid on loomulikult kasulikud ka kliendile, sest mida suurem on tehase maht, seda vähem on kulutusi ühe akna peale ja seda soodsamaks hind kliendile kujuneb. Viimastel aastatel on Plasto investeerinud sadu tuhandeid eurosid 88+ energiasäästlike akende uue tootmisliini ümberehitamisele, väljaavanevate Skandinaavia tüüp Top-swing akende tootmiseadmete ning uute võrguserverite soetamisele.  Eesmärk on tõsta tootmise automatiseeritust, sest inimtööjõud läheb aasta-aastalt kallimaks ning uusi häid töötajaid on aina raskem leida.“

AS Plasto tooted ja nende valik on aastatega oluliselt muutunud ja laienenud. Lisandunud on väljaavanevad Skandinaavia aknad. Tänu uuele aknasüsteemile on jalg on ukse vahele saadud Skandinaaviasse müügil, kuhu hetkel läheb kümnendik ettevõtte toodangust.
Plasto eesmärgiks on eksportida 15-20% kogumüügist. „Eksport ei ole naljaasi! Välismaa turgudele peab suutma pakkuda pikka maksetähtaega, seega peab ettevõttel olema tugev seljatagune. Ei tohi töötada huupi, vaid tuleb leida kliendid, kel on turul kindel positsioon. Keegi ei taha end leida olukorrast, kus peab ebastabiilse partneri pärast kahjusid kandma. Tõesõna – meie valime oma äripartnereid äärmise hoolikusega,“ selgitab Valeri Pärs.

Akna ost on investeering

AS Plasto tooted toodetakse kvaliteetsest Saksamaa Kömmerling'i profiilist, Sabonio või Baltiklaasi klaaspakettidest ja MACO sulustest. „Oleme Kömmerlingi ainuesindajad Eestis, ainsad, kes toovad oma profiilid ja metalli Saksamaalt made in Germany markeeringuga,“ kinnitab Valeri Pärs. „Saksa kvaliteet on meie toodete tugevus ning kvaliteedile rõhudes müüme ka näiteks Põhjamaades aknaid ja uksi just Plasto kaubamärgi all.“

Tema sõnul on Eesti inimesed hakanud aina enam kvaliteeti väärtustama „Peamiseks on kvaliteet ning kuna oleme tõusnud Eestis tugevale positsioonile, näitab see, et meie  klient on ratsionaalne inimene, kelle jaoks on kvaliteet väga tähtis. AS Plasto tootmise ja toodete vastavust kõigile nõuetele kinnitavad ettevõttele omistatud ISO ISO 9001:2000 ja ISO 14001:2004 kvaliteedisertifikaadid. Eelmisel aastal testisime ja taotlesime edukalt Plasto akendele NDVK-sertifikaadi, mis kinnitab meie toodete sobivust Norra turul. Aknavahetus ja akende ostmine ei ole poest leiva ostmine – see on pikaajaline investeering.“

AS-i Plasto müüginumbrid kinnitavad, et tõusuteel on kolmekordse klaaspaketi ja energiasäästliku pliivaba ökoprofiil 88+ müük ehk et klientide jaoks on aina olulisem küttekuludelt kokkuhoidmine.
Klientide parimaks teenindamiseks asuvad Plasto müügiesindused üle Eesti – Tallinnas, Tartus, Pärnus, Paides, Põlvas, Haapsalus, Rakveres, Viljandis, Jõhvis, Kuressaares ja Narvas. „Ettevõtte näo ja kvaliteedi määravad seal töötavad inimesed. 60% meie töötajatest on siin olnud enam kui viis aastat ning olen neile väga tänulik selle suure panuse eest meie arengusse,“ ütleb Valeri Pärs. „Tänavu kavatseme üheskoos täita aasta alguses püstitatud toodangu- ja müüginumbreid ning teha jõulisema sammu ekspordi suunal.“

Uus e-pood vaimustab kliente
 
Plasto tugevusteks on kvaliteet ja innovaatilisus. 2013. aasta kevadel alustati akende müüki akende e-poes, mille taolist Euroopas teist pole. „E-poe osakaal moodustab tänaseks juba 10% müügist ja arvan, et nende akende ostjad ei oleks tõenäoliselt meie kliendid, kui internetti kolinud kauplus poleks muutnud aknaostmist nii lihtsaks, kiireks ja soodsaks. Kvaliteet on ju täpselt sama, sest toodang tuleb samast tehasest samadelt liinidelt. Aga kuna tellimisprotsess on otseselt seotud tootmisprogrammiga ning ära jäävad kulud müügiinimeste palkadele ning müügikontorite ülalpidamisele, saame pakkuda paremat hinda ja suuremat tellimismugavust. Erinevalt müügiesindusest liiguvad e-poe tellimuste puhul aknad kohe pärast 50% ettemaksu tasumist tootmisesse kiirendades sellega müügiprotsessi.“

E-poe arendus oli AS-le Plasto kallis investeering, kuid ettevõtte juht usub, et keerulises majandussituatsioonis tehtud investeeringud tähendavad edasiminekut ning kasu toob ainult see, kui ollakse konkurentidest vähemalt üks samm eespool.

Selle artikli ilmumist toetas AS Plasto
www.plasto.ee

 

Galerii

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Ehituse erilehed