Töögrupp otsustas Rail Balticu ühisfirma loomise

Eile õhtul jõudsid Eesti, Läti, Leedu, Soome ja Poola esindajad Brüsselis kokkuleppele ühisfirma Rail Baltic rajamises.

Ühisdeklaratsiooni peavad allkirjastama veel viie riigi transpordiministrid septembris Vilniuses.

Rail Balticu ühisettevõtte eesmärk on raudtee ehituseks vajalike ettevalmistustööde koordineerimine, sealhulgas projekti rahastustaotluste ettevalmistamine Euroopa Komisjonile, seadusandluse harmoneerimises osalemine, Rail Balticu äriplaani koostamine, raudtee planeerimine, uuringute läbiviimine, projekti tutvustamine jpm.

Sellistel alustel loodud ühisettevõte loob eelduse saada projekti toetuseks Euroopa Liidu raha.

Kokku lepiti, et igas Balti riigis jääb ühisettevõtte Rail Baltic taristu esialgu sellele riigile, kelle territooriumil raudtee asub. Iga aktsionär panustab järgmise nelja aasta jooksul igal aastal 0,65 miljonit eurot.

Eesti majandus- ja kommunikatsiooniministri Juhan Partsi sõnul on läbirääkimiste tulemusena saavutatud kokkulepe igati tervitatav. Aktsionäride lepinguga loodav ettevõte hakkab algselt kuuluma kolmele Balti riigile, kuid deklaratsioonis on jäetud Soomele ja Poolale võimalus ettevõttega ühinemiseks.

Rail Baltic on Tallinnast Poola piirini ulatuv tava-kiirraudtee, mille projekteeritud kiirus on 240km/h. Ühtegi praegust raudteeliini ühisettevõtte alla ei viida.

Osale arutelus

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Ajakiri Ehitaja

detsember 2017

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Ehituse erilehed