Autor: Marta Jaakson • 26. juuni 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tallinn delegeerib ehitusfirmadelt reklaamimaksu kogumise maksuametile

Kui seni oli Tallinna linnaga ehitusreklaamimaksu kogumisel segadus, kas ehitusobjektide info läheb maksustamisele või mitte, siis nüüd on seda täpsustatud, kirjutab Äripäev.

Reklaamimaksu üleandmisel maksuametile täpsustas linn, millist ehitusseaduse alusel ehitusobjektil avaldatavat teavet ei loeta reklaamiks. Tallinna ettevõtlusameti kohalike maksude osakonna juhataja Riina Koit selgitas, et seni on ehitusfirmadelt reklaamimaksu kogutud Tallinna linnavolikogu määruse nr 44 järgi, mis kehtestab Tallinnas reklaamimaksu kogumise ja maksmise. Koit märkis, et praktikas on eelkõige tõstatatud küsimus, milliseid tingimusi peab ehitusobjekti juures olev informatsioonitahvel rahuldama, et see ei oleks käsitatav reklaamina.

“Määruses on nüüd täpsustatud, et erandi kohaldamiseks peab informatsioonitahvel paiknema ehitise läheduses ja olema välja pandud ehitise ehitamise ajaks,” selgitas Koit

Ta märkis, et viimastel aastatel on ehitusfirmadega olnud üksikud väitlusi õigusakti tõlgendamise üle ning edasiste vaidluste vältimiseks ongi linn pidanud põhjendatuks muuta maksumääruse sõnastus konkreetsemaks. Koit selgitas, et määruse sõnastus on nüüd selgem ja paremini mõistetav.

Konkreetseid näiteid seniste vaidluste kohta linnavalitsus maksusaladuse kaitsele viidates avalikustada ei saanud.

Ehitusfirmad reklaamimaksu kogumise muutmisest kuulnud veel ei olnud. Skanska ASi juhatuse esimees Andres Aavik lausus, et siiani ei ole ehitusteavet veel reklaamiks loetud ning kõik on kenasti toiminud. “Kohustuslik teave, mis peab platsil olemas olema, on üleval, ja kui on reklaam, siis on reklaamimaks,” võttis Aavik kokku.

Seadus nõuab info esitamist.

Nordecon ASi juhatuse esimees Jaano Vink märkis, et objektil oleva teabe lugemine reklaamiks on põhimõtteline viga. “Ehitusobjektil olev info on seaduse järgi vajalik esitleda, ja kui ettevõttel on logo või nimi kirjutatud oma stiilis, siis on seda reklaamiks lugeda pehmelt öeldes pentsik,” ütles Vink. Ta selgitas, et praegu on olukord selline, et üht seadust lugedes tuleb ühte teha ja teist lugedes teist, reklaamina tõlgendatakse tegevust, mis on seaduse järgi kohustus.

Loe pikemalt Äripäeva 26. juuni paberlehest.

 

 

Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Ehitusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785