(Sisuturundus) CM: Plasto e-pood kiirendab oluliselt ostuprotsessi

Plastikakende ja –uste tootja AS Plasto avas mais täisfunktsionaalse e-poe, mis on automaatselt seotud AS-i Plasto tootmisprogrammiga, jättes vahele müügiinimeste töö.

Kliendid saavad senisest kiiremini, soodsamalt ja lihtsamalt endale tarvilikke aknaid ning uksi soetada.

„Meie täisfunktsionaalsest e-poest saab teha valiku erinevate aknamudelite seast, muuta nende konfiguratsiooni, sisestada täpselt vajaminevad mõõdud, vahetada näiteks tavalised klaaspaketid päikesekaitse- või turvaklaaside vastu ning seejärel tellimus pärast internetipangas maksmist ühe nupuvajutusega tootmisse saata,“ selgitab Alar Murik, e-poe projekti üks eestvedajaid.

Varem oli AS-il Plasto nagu enamikel teistel samalaadsetel firmadel kodulehel hinnapäringumoodul, kus sai teatud eskiiside seast valida endale sobiva ning hinnapäringu koos mõõtudega müügiesindusse saata, kus saadud andmete põhjal pakkumine koostati.

See tegevus on aga aeganõudev ning inimressurssi kasutav, sest alguses sisestas klient andmed tellimusvormi ja alles siis tegi müügiinimene nende põhjal eraldi hinnapakkumise. Tänasel päeval pakub Plasto jätkuvalt võimalust hinnapakkumine ka sellisel viisil edastada, kuid klientidele on parima hinna ja mugavuse pärast kindlasti kasulikum kasutada uut e-poodi. 

„Oleme üks esimesi Euroopas, kes viib akende tellimise uuele tasemele ning on sidunud tellimuse tegemise otseselt tootmistarkvaraga. Oleme võtnud ära ühe vahepealse aja- ja rahakuluka etapi müügiprotsessist ning saame tänu sellele pakkuda soodsamaid hindu,“ räägib Murik. „Eks firmade võimekus on erinev, aga meie tootmistarkvara võimaldas e-müügi integratsiooni ning otsustasime selle võimaluse ära kasutada.“

E-poe kasutamine müügikanalina on ettevõttele väga kuluefektiivne. Müügiinimeseks on klient ja ettevõttel on võimalik tõsta kogu müügivõrgu rentaablust. 

Idee uut laadi e-poe arendamiseks tekkis AS-il Plasto juba mitu aastat tagasi, kui monitooringutest selgus, et veebi kaudu tehti sadu ja sadu hinnapäringuid, millele müügiinimesed väga kiirelt reageerima pidid. See tõdemus andis julguse luua otse tootmisega seotud e-pood, et kiirustavad inimesed ei peaks müügiinimeste järel ootama. E-poe tüüpiliseks kliendiks peab ettevõte väike või keskmise suurusega ehitusfirmasid ja kõikvõimalike mudelmajade ekspordiga tegelevaid ettevõtteid. Tihtipeale on just sellist tüüpi klientide jaoks aeg väga määrav ning kui tänasel päeval vajab aknatellimine mitmeid külastusi esindusse, siis uus e-pood pakub võimaluse kõik ostud sooritada kodust või kontorist.

Eesmärk on muuta e-pood rahvusvaheliseks ja tõsta e-poe osa 50%ni kogumüügist

Unikaalse e-poe turuletulek on läinud Muriku sõnul isegi ootamatult edukalt. „Me polnud jõudnud veel hakata oma uut kodulehte ja uusi võimalusi reklaamimagi, kui juba saabusid esimesed tellimused. Menu oli tõesti üllatav. Kahe nädalaga müüdi läbi e-poe 130 akent! Tundub, et Eesti inimestele meeldib võimalus ise internetis endale tellimus kokku panna ning müüjatega suhtlemata kiirelt otsuseid teha.“

Eelmisel nädalal jõudsid Plastosse oma uhiuute akende järele esimesed e-poe kliendid. Emotsioonid olid igati positiivsed. Ilma igasuguse sagimiseta jõudis tellimus tootmisesse ja tänasel päeval on lausa rõõm tellitud toodetele järele tulla. Enim tegi Muriku sõnul rõõmu loomulikult niivõrd kvaliteetsete akende hea hind.

E-poe arendus pole aga kindlasti veel valmis ning plaanis on nii pidev valiku laiendamine kui ka muud uuendused. „Paraku jääb internetis valik alati kesisemaks kui meie müügiesindustes, nii et kellel on tarvis ikkagi väga keerukale projektile uusi uksi ja aknaid, palume pöörduda meie müügiesindajate poole,“ sõnab Murik. 

Lähiajal on e-poele lisandumas ka ID-kaardiga audentimise võimalus ning arendusjärgus on transpordivõimaluste laiendamine, et Tallinna tehase laost või maakonnakeskustest kättesaamisele lisada ka kojutoomise teenus. Paraku on aknad transpordi mõttes keeruline toode ning hetkel käib AS-il Plasto parima lahenduse väljatöötamine.

Projekti mõttest ja tutvumisest teiste firmade samalaadsete lahendustega kuni testversiooni töölesaamiseni läks AS-il Plasto umbes aasta. Ettevõtte tootmistarkvara ja arendustööd telliti Hispaania IT-ettevõttelt Preference, S.L. „Lisaks tarkvarale tuli e-poe loomiseks muretseda ka uued serverid. Kogu e-poe projekti peale oleme tänasel päeval investeerinud ligikaudu 100 000 eurot ja kulutused pole kindlasti veel lõppenud, sest tahame ajaga kaasas käia ning oma e-poodi pidevalt täiustada,“ ütleb Murik ja avaldab lootust, et ühel hetkel moodustab e-pood poole AS-i Plasto kogumüügist. 2013. aasta plaanides on tänu e-poele saavutada 10% müügilisa.

Preference, S.L. üks omanikke Alejandro Navarro Campoy märgib, et tavaliselt kasutavad virtuaalsed aknapoed kolmandate osapoolte programmi, mida haldab selle välja töötanud tarkvarafirma. Sel juhul on aga e-poel keerukas hindu muuta ja uusi tooteid lisada ning korraldused tehasele tuleb igal juhul uuesti sisestada.

Ettevõtte teine omanik, Plasto müügiprogrammi looja José Prieto lisab, et tegemist on tõenäoliselt esimese taolise läbi interneti akende müümise programmiga, kus parameetrite konfigureerimine tehakse otse serveris ehk lahendus ei piirdu piiratud kogumi eelnevalt salvestatud andmekombinatsioonidega, vaid annab tunduvalt suuremaid võimalusi.

Selle artikli ilmumist toetas AS Plasto

www.plasto.ee

 

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Ajakiri Ehitaja

detsember 2017

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Ehituse erilehed