Klient tahab enamat, kui on ise valmis maksma.

Soome Ehitusinseneride Liidu arendusdirektori Teemu Vehmaskoski sõnul erinevad eelmisel aastal tehtud uuringule toetudes kliendi ootused ja tegelike tööülesannete eest maksmine šokeerivalt.

Vehmaskoski rääkis projekteerimiskonverentsil “IntelProjekt 2013”, et kliendi nõudmised erinevad olulisel määral sellest, mille eest ollakse valmis maksma. Ta seletas, et klient soovib tellides kvaliteetseid uuringuid, professionaale, ajagraa?kus püsimist ning põhjalikku ehitusoludega tutvumist. Reaalsus on aga paraku see, et tegelikult makstakse vaid hädavajaliku eest: kõrge kvaliteet asendatakse nominaaliga, professionaali asemel palgatakse nooremspetsialist, graa?kus püsimise asemel vähendatakse lisaressursse, enamasti võidab hanke odavaima pakkumise tegija. “Eelmisel aastal tehtud uuringu tulemused ei ole mitte ainult üllatavad, vaid isegi šokeerivad,” nentis ta.

Eesti Arhitektide Liidu esimehe Peeter Pere sõnul ei ole talle teadaolevalt Eestis sarnaseid uuringuid tehtud, küll aga koguvad liit ja ka arhitektid ise materjali avaliku sektori hangete põhjal, et turusituatsiooniga kursis olla. Pere hinnangul on
Eestis olukord võrdlemisi sarnane.

“Ma arvan küll, jah. Me ei ole riigihangete süsteemi või hindamisalustega sugugi rahul,” ütles ta. Pere eelistaks hankel madalaima hinna asemel hoopis pakkuja eelnevate tööde kvaliteedinäitajate võrdlemist.

Loe pikemalt 6. märtsi Äripäeva paberlehest.

Osale arutelus

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Ajakiri Ehitaja

september 2018

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Ehituse erilehed