(Sisuturundus) CM: Kivimaja materjalivalikul tuleb jälgida kvaliteeti

Saint-Gobain Ehitustooted AS-i Weber äriüksuse turundusdirektor  Priit Pallum ja tootejuht Margus Tint soovitavad majaehitajatel jälgida materjalide kvaliteeti ning pakutavaid lahendusi.

„Kui maja ehitada, siis ikka kivist,“ on mõlemad mehed kindlal arvamusel, aga tõstavad esile, et kvaliteetseid materjale tuleb valida hoolega. „Turule on tulnud palju erinevaid ehitusplokke ning juba kergkruusplokke toodavad Eestis  neli eri tehast, lisaks veel kaks Läti tehast – vanade heade harjumuspäraste kõrval püüakse müüa mitmeid uusi, kuid halvemate kvaliteedinäitajatega plokke.“

Pallum toob välja, et kahjuks on valiku suurenemisega saanud kannatada näiteks Fibo ploki maine, mida kõik teavad kui kerget, väga heade omadustega kõrgema kategooria kergkruusplokki. „Selge on see, et kuna väiksematel ettevõtetel pole müügi- ja arendusosakondi, saavad nad rohkem mängida hinnaga. Weber hinnaralliga kaasa ei lähe ning tegeleb kvaliteedi kõrgel tasemel hoidmisega.“

Tootjad saavad ise valida, millise tugevuse, helikindluse, soojapidavuse ja mõõtudega plokke toota soovivad, kuid kuna konkurents igal elualal on ühtmoodi – püütakse ka ehitussektoris jäljendada eduka ja kauem turul olnud tootja kaupa.

Nii polegi tarbijal näiteks kergkruusplokkide vahel Tindi sõnul lihtne vahet teha. „Kauplusesse minnes näevad need reas olles pealtnäha suhteliselt ühtemoodi välja ja sageli saab ostuotsuse tegemisel määravaks hind. Soovitaksin vaadelda plokke lähemalt ja lugeda tootelehte: Fibo on näiteks väga täpsete mõõtudega, mis teeb nii krohvimise, pahteldamise, vuukimise kui ka penoplasti paigaldamise väga lihtsaks. Kui plokkide mõõdud ei ole täpsed, tekitab see kliendile materjalide ülekulu, lisatöötunde ning rahalist lisakulu. Lisaks täpsetele mõõtudele ning stabiilsetele omadustele on Fibo universaalne plokk, mis sobib ehitamiseks nii maa alla kui maa peale ja sellest on võimalik ehitada mitmekorruselisi hooneid.“

Lihtsaim lahendus – kõik materjalid ühest kohast

Nagu paljud teenindusettevõtted pakuvad tänapäeval täisteenust, on ka Pallumi ja Tindi hinnangul ehitusplokkidele, sillustele ja müürisegudele mõttekas läheneda süsteemselt: osta kõik ühtse kvaliteediga materjalid ühest kohast. Selline lähenemine aitab oluliselt kulusid säästa, sest kõik vajaminevad materjalid saab tuua kohale ühe suure transportautoga. Saame pakkuda kliendile materjalide tarnet koos mahalaadimisteenusega, see säästab klienti kraanaotsingutest ja aitab vältida olukorda, kus auto on juba kohal, aga kraanat ei ole ja vastupidi.

Lisaks ei saa ühest kohast kauba tellimisel venida erinevate materjalide tarneaeg ning samuti jäävad ühelt tootjalt ostetud materjalide puhul ära hilisemad probleemid materjalide mittesobivuse osas.

„Oluline eelis on ka turvatunne! Kohalikku päritolu materjalid annavad ostjale lisaks soodsamatele tootmis- ja logistikakuludele kindluse, et kauba pakkuja on alati olemas ja lahendab ära kõik võimalikud tekkida võivad probleemid,“ räägib Tint. „Ja kui segud, plokid, sillused ja muud tarvikud on tellitud ühelt tootjalt, on need mõeldud 100%-liselt omavahel klappima. Mõelge, kas te ostaksite endale auto niimoodi, et telliksite kere ühest kohast, mootori ja rooli teisest ning tuled kolmandast, makstes iga kord transpordi eest ning hakates neid osi siis ise kokku panema? Mis sellest autost niimoodi välja tuleks? Raha tuleb maksta niikuinii, parem maksta see usaldusväärsele partnerile.“

Ehitaja ja tootja ei näe kahjuks alati asju ühtmoodi

Ehitaja lahendus ei võrdu paraku alati tootjalahendusega. Ent sellisel juhul pole ju ehitisel ka garantiid, kuna erinevate tootjate tooted ei ole mõeldud omavahel segamiseks. Nagu erinevad müürisegud ei toimi kokkusegades omavahel, ei toimi ka erinevatest plokkidest laotud seinad.

„Näiteks on erinevate tootjate ehitusmaterjalide niiskus-, kuuma- ja külmakindlus erinevad, samuti survetugevus. Seega materjalid käituvad erinevates tingimustes erinevalt,“ selgitab Pallum. „Täiskontseptsiooni saab pakkuda tavatoodetest eritoodeteni, aga samas pakkumiste laialikiskumine teeb tellija jaoks kindlasti asja segasemaks ja lõpuks ei pruugi ta saada sugugi loodetud tulemust.“

Ta lisab, et Saint-Gobaini kontseptsioon on pakkuda täislahendust, kuna ettevõttel on võimsust katta kõik hooneehituse etapid enda toodetega, millel on stabiilselt garanteeritud kvaliteet. „Täislahendus töötab alati – sellele võiksid nii tellijad kui ka planeerijad rohkem mõelda. Lisaks pakkumistele ja soovitustele oleme alati valmis lihtsalt nõustama, oleme alati kättesaadavad, kui klient vajab abi.“

Saint-Gobain Ehitustooted AS kuulub Saint-Gobaini kontserni ehitusmaterjalide haru alla ning tegeleb peamiselt isolatsioonimaterjalide ja kipsmaterjalide müügi ning kergkruusa, kergkruustoodete, ehituslike kuivsegude tootmise ja müügiga.

Selle artikli ilmumist toetas Saint-Gobain Ehitustooted AS 

 

 

 

Galerii

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Ajakiri Ehitaja

september 2018

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Ehituse erilehed