Väo ristmik surutakse läbi ohtlikuna?

Värske liiklusohutusaudit annab Väo ristmiku projekti ohutusele mitterahuldava hinnangu ja on järjekorras juba mitmes kriitika, kuid maanteeamet kavatseb sama projektiga edasi minna.

Ristmiku rajamisega ollakse tõsises ajahädas, euroraha kasutamiseks vajalikus ajagraafikus püsimiseks on tarvis ehitushankeni jõuda uue aasta alguses. Ajasurve võib ka olla põhjus, miks olemasolevat lahendust korduva kriitika kiuste läbi surutakse, kuigi maanteeamet eitab kiirustamist liiklusohutuse arvelt. "Lahendused peavad olema ohutud sõltumata sellest, kas kasutatakse Euroopa Liidu või riigi finantseerimist," teatas maanteeameti planeeringute osakonna juht Tõnis Tagger. Ta lisas, et audit ei muuda Väo sõlme detailplaneeringu põhimõttelist liikluslahendust, kuid amet kaalub kõiki audiitori väljatoodud riske, et tagada liikluslahenduse ohutus. Ka Tallinna linnaplaneerimisameti juht Anu Hallik-Jürgenstein sekundeeris Taggerile ja ütles, et linn ei pea vajalikuks muuta detailplaneeringut.

Kui otsustajad näivad olevat projekti ohutuses veendud, miks siis värske eelmisel kuul valminud audit lahendust ikkagi ohtlikuks peab? "Projekteeritud lahenduse muutmata kujul välja ehitamine kinnistab liiklusohtlike konfliktkohtadega lahenduse aastakümneteks," hoiatab liiklusohutusauditi koostanud OÜ Tinter-Projekt audiitor Indrek Oden auditis. Sõlme projekteeritud juurdepääsud muudavad niigi keerulise sõlme liiklusskeemi veelgi keerulisemaks, osutab auditi koostaja keset ristmikku kerkivale Olerexi tanklale. Lahenduseks pakub audiitor tanklale juurdepääsu rajamist ristmiku keskpunktist eemale, kasutades kogujateid.

Värske auditi koostas Tinter-Projekt maanteeameti tellimusel novembris. Aga ka enne viimast viidatud auditit on eksperdid ja teedeinsenerid korduvalt Väo ringristmiku detailplaneeringut kritiseerinud, eelkõige põhjusel, et keset ristmikku on kavandatud Olerexi tankla koos ligipääsudega otse ristmikult.

Veebruaris kirjutas Äripäev, et Olerex maksis kinni riiklikult tähtsa Väo liiklussõlme ehitusprojekti. Olerex rahastas ka projekti esimest liiklusohutusauditit, millele maanteeamet Äripäeva survel siiski täiendava ekspertiisi tellis. Juba siis viitasid asjatundjad huvide konfliktile ja projekti liiklusohtlikkusele.

Väo liiklussõlm ehk Rahu, Peterburi ja Lagedi tee kavandatav uus mitmetasandiline ristmik ühendab Muuga, Paldiski ja Tallinna kesklinna sadamaid ning rahvusvahelisi põhimaanteid. Teedeinsenerid on sõlme nimetanud Eesti maanteetranspordi üheks tähtsamaks. Liiklussõlme ehitamise piirhind on 19 miljonit eurot, ehitamist rahastab 80% ulatuses Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond.

Loe pikemalt neljapäevasest Äripäevast.

Osale arutelus

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Ajakiri Ehitaja

november 2017

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Hilti otsib MÜÜGIESINDAJAID

Manpower OÜ

06. detsember 2017

Ehituse erilehed