Valmis Baltikumi esimene segment-tunnel

Eestis ja Baltikumis kasutati esmakordselt Lilleküla kergliiklustunneli ehitamiseks segment-tunneli lahendust. Uus lahendus võimaldab kiiremat ehitust.

„Selline tunneli lahendus on esimene omalaadne Eestis ja üldse Baltikumis. Lahenduse põhieelised on ehituskiirus ja tunneli kohene kandevõime, mis võimaldab liiklustakistused või –suunamised viia miinimumini. Ühtlasi tagab elementide tehaseline valmistamine sõltumatuse ilmastikutingimustest ning puhtama ja ohutuma töömaa.“ kommenteeris AS E-Betoonelement infrastruktuuri toodete juht Kairet Luiga.

Tunneli kohal paiknevate nelja raudteeraja tõttu oli oluline tunneli paigaldustööd teostada võimalikult kiiresti, et minimaalselt häirida raudteeliiklust. Seetõttu jagati tunneli ehitus radade piirkonnas kaheks etapiks, millest kummagi etapi ehitustööd tuli nn nullist kuni rongiliikluse taastamiseni teostada 42 h jooksul.

Tunnelikeha koosneb segmentidest, mis olid sisuliselt lühikesed tunneli jupid ning pandi  objektil üksteise järel kokku ja seejärel järelpingestati. I etapi tunneli elementosa sai valmis umbes 11 tunniga ja II etapp umbes 12 tunniga.

Betoonelemendi töövõtu tellis SIA „RBSSKALS Büvsabiedriba“ Eesti filiaal.

Lilleküla kergliiklustunnel asub Kristiine linnaosas Lilleküla raudteepeatuses ühendades Tehnika ja Kotkapoja tänavat.

AS E-Betoonelement kuulub Euroopa suurimasse raudbetoontootjate gruppi Consolis SAS, millel on üle 100 tehase 25 riigis. Ettevõte konstrueerib, toodab ja paigaldab raudbetoonelementide. Eestis on tegutsetud 20 aastat ning ettevõttes töötab 250 inimest.


Galerii

Osale arutelus

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi ehitusuudiseid sotsiaalmeedias:

RSS

Ehitus­uudised.ee toetajad:

Ajakiri Ehitaja

oktoober 2017

Teabevara ehitus­spetsialistile

Valdkonna tööpakkumised

Ehituse erilehed